zondag 4 januari 2009

Zwarte katten brengen niet altijd ongeluk

Mijn moeder had dit koffieservies al jaren in haar kast staan...Dat ze het mooi vond weet ik zeker, want het stond hoog en droog in de vitrinekast. Nooit werd het gebruikt.
Enkele maanden geleden vroeg ik haar waar haar mooie kitscherig krullende metalen fotokaders waren gebleven...Die had ze naar " 't stort" gebracht zei ze, ze was ze beu... Enkele weken geleden vroeg ik haar naar haar oude naaiboekjes en tijdschriften...ook weggegooid. Ik baalde wel een beetje. Om erger te voorkomen besloot ik om mijn moeder in te lichten over alle mooie dingen die ik thuis in de Verre Kempen tegenkwam en die ze gerust aan mij mocht schenken als ze ze beu werd...
Met kerst was het zover: het prachtige puntgave sixties koffieservies van de Zwarte Kat mocht mee naar Gent. Niet omdat ze het beu was, maar omdat ze vond dat het prachtig in mijn kringloopwinkel-kast zou staan ;-)

Ik ben zo blij, zo blij!

4 opmerkingen:

  1. WAAW! heb een maand of wat geleden exact hetzelfde servies mislopen op St-Jacobs. Ik heb gevloekt, kort daarna verelde me dan nog iemand dat ze heel zeldzaam geworden zijn, moeilijk te vinde en nog een aardige duit waard ook.
    Tot op school ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's balen! Mijn koffieservies is niet volledig, ik veronderstel dat het oorspronkelijk 12 kopjes telde, ik heb er dus maar 9. Ik heb er geen idee van wat het waard is. Ik denk niet dat we het intensief zullen gebruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier ook te koop: http://www.2dehands.be/antiek-art/antiek/servies/zwarte-kat-maastricht-75301147.html

    BeantwoordenVerwijderen