zondag 17 januari 2010

Slab met mouwen: een handleiding

Slab met mouwen / babybib with sleeves


Slab met mouwen / babybib with sleeves


Mijn kleinmannen waren en zijn prossers en smossers. Ik vond slabbetjes met mouwen geniaal! Vooral op restaurant of op gelegenheden dat het écht niet uitkwam dat ze hun kleren vuil zouden maken. Ondertussen gaan ze (zo goed als) slabloos door het leven. Maar op vraag werd er een maxi-versie ontworpen, en dan ook maar ineens een mini-versie.

Het patroon vind je hier:
Slab Met Mouwen / Baby bib with sleeves                                                         


Variaties op het thema vind je hier.


Benodigdheden:
  • Badstof!                                                                                                                                            Ik nam voor beide slabjes een handdoek van Ikea. Ze zijn goed van kwaliteit, de kleuren blijven mooi en ze zijn goedkoop! Alleszins goedkoper dan badstof aan de lopende meter. En, het is ook bijzonder gemakkelijk om de afgewerkte rand te gebruiken onderaan de slab! Bij Hema hebben ze ook leuke kleurtjes, maar ik denk dat ze daar duurder zijn. Jammergenoeg krijg je 't patroon net niet uit zo'n leuke theedoek van de Hema, maar als je dat wilt kan je natuurlijk de mouwtjes er apart aanzetten en zo dus voor het lijfje en de mouw een ander stuk badstof gebruiken.
  • 3 meter biais. Dat is ruim voldoende voor het grote model, zelfs als je de onderkant mee wilt afwerken met biais. Voor de mini is er minder nodig maar ik heb niet precies uitgemeten hoeveel juist. 
  • eventueel gerief voor een applicatie (stof, vliesofix, afbeelding)
  • kopspelden
  • naaimachine, naald, bijpassend garen
  • patroonpapier/cadeaupapier/krantenpapier
  • meetlat & potlood

Hoe? Zo!

1) Teken je patroon op je papier volgens de afmetingen. Teken een patroondeel voor het lijfje en een patroondeel voor de mouw.

2) Speld je patroondelen op de stof. De rechte kant van het lijfje op de stofvouw

3) Knip je patroondelen uit. Let op: op de plaatsen waar je biais wilt gebruiken hoef je geen naadwaarde bij te rekenen! Je rekent dus 1cm naadwaarde aan de mouwen (bovenkant en onderkant, zowel de mouwen die je los hebt geknipt als de mouwen die aan het lijfje zitten).




4) Speld de mouwen op het lijfje



5) let erop dat bij het vastspelden van de mouwen de oksels overeenkomen. De mouwen zijn trapeziums dus als het niet klopt dan wissel je de mouw gewoon van kant.

















5) Stik de vier naden. Ik deed dat met een zigzagsteek. Waarom? Voor deze slabben maakte ik eerst een testmodel. Daar stikte ik een gewone rechte steek maar die hobbelde nogal over de bubbelige badstof. En ook, badstof geeft veel pluisjes eens geknipt. Ik denk niet (maar ben niet zeker!) dat badstof zou gaan rafelen. Een zigzagsteek leek me het netste. Vandaar dus.













6) Eens je de naden hebt gestikt knip je de naden bij, zodat het niet hindert bij het dragen.

7) tijd voor de biais! Stik eerst de biais aan de zijkanten. Zoals je op de foto kan zien werkte ik de onderkant niet af met biais, ik nam gewoon de rand van de handdoek als onderkant. Het is wel leuk als de biais rondomrond loopt maar ik vind het moeilijk om de hoekjes mooi te krijgen.



8) Stik daarna de biais aan de hals, ongeveer 1 meter. Vergeet niet de eindjes af te werken!




9) Stik de biais aan de mouwen. Dit is wel wat prutswerk, traag stikken helpt. Je kan natuurlijk de mouwen ook omzomen maar dan moet je bij het knippen van de stof daar rekening mee houden. Plus, vergeet niet dat badstof al dikke stof op zich is en over drie lagen badstof stikken...'k weet het zo nog niet. Andere optie is dat je de randjes van de mouwen zigzagt. 

10) de applicatie erop en klaar is je slab!

Paddestoel

Boom

Deze handleiding, de afbeeldingen en het bijbehorende patroon zijn enkel voor persoonlijk gebruik, en dus niet voor commercieel gebruik, bedoeld. 

86 opmerkingen:

  1. Aah, leuk! Kheb er zo ene gekregen van Koeka en kvind dat superhandig, maar daz schandalig duur! Merci voor de handleiding, kga er zeker een paar maken binnenkort.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hah, ideaaaaaaaal. Sinds Remi patatten eet (of toch een poging doet) kan ik dat zeker gebruiken. Heb zo een plastieken geval, maar nch Nora, noch Remi zijn er fan van. en ik moet Liesel gelijk geven: die zijn schandalig duur... Ga dit zeker proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey, leuk! Ik wilde een verfschort gaan maken voor ons ventje, maar ik zag het niet zitten om helemaal mouwen eraan te naaien. Maar voorpand en mouwen ineen kan natuurlijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super! Ik was al van plan om als eerste projectje met de naaimachine (die nu hopelijk écht binnenkort gaat arriveren) een reeks gewone slabbetjes te maken en deze is echt ideaal als ik al snel een beetje hoogmoedig zou worden... zo mooi!! Ik zie m'n metekindje er al volop op smodderen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweeeeeeeldig, ook net waar ik naar op zoek was! Een dikke merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is super handig! Aangezien ik een heel vuil eterke heb, kan hij dat binnenkort verwachten! Nu nog trucjes vinden om zijn broek proper te houden, want hij slaagt er steeds in om van boven tot onder vuil te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat komt goed uit, hier een vuile eter en de slabben van koeka met mouwen zijn wel duur. zal er zeker maken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh leuk weer! Had ik die maar toen ze baby/peuter waren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. geniaal! En precies wat ik nu nodig heb. Kga er rap 's een paar maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Katrien Beirinckx18 januari 2010 om 13:22

    Hé meisjesmama, super schattig. Als ons kleintje op ons lijkt, zal het ook een echte smospot worden. Ik ga het eens proberen, hoewel ik een beetje een naai-trauma heb. Geef je nog geen lesjes aan dummies? :)

    liefs, katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik had trouwens die badhanddoeken van Ikea ook al op 't oog voor slabbekes... spotgoedkoop zijn die hè!
    Ik heb net eens in de Hema gekeken en daar kosten ze meer dan 't dubbele. Ze hebben daar wel van die 'gastendoekjes', hele kleine handdoekjes waar ge perfect één gewone slabbeke uit kunt maken, maar die kosten ook 3 euro ofzo. Heb je die bij Ikea ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Katrien: dit is echt heel gemakkelijk hoor, ideaal voor beginners dus zeker ook voor jou. En als 't dan niet zo goed lukt is het niet eens zo erg want de grondstoffen zijn goedkoop en het dient toch maar om op te smossen :)

    @Ella: ik geloof het wel hoor, kijk eens op hun site! De handdoeken hebben echt veel mooie kleurtjes. Ik kocht niet de kleinste maat maar echt een badhanddoek. Ik krijg daar zeker nog zo'n slab uit, dus 2 slabben met mouwen gaan daar volgens mij vlotjes uit en dan heb je denk ik nog overschot!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knap! Waar heb jij die geweldige rood-met-witte-stipjes stof gehaald? Is dat dezelfde als van dat rokje waar ik zo jaloers op ben (post van een tijd geleden)?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Superidee! dat ga ik toch ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Els: ja dat zijn dezelfde polkadotjes! Ik kocht deze lap volgens mij maanden geleden bij Artevelde (vrijdagsmarkt) maar eigenlijk zijn dat soort stoffen overal te krijgen: stoffenwinkel, stoffenspektakel, online...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig! Moet ik gewoon maken.
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig! Ik word weer tante, dus dit patroon komt zeker van pas. Merci ook voor de tip van de handdoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoera, hoera, dank je wel! Mijn zoontje is nu ruim 5 maanden, precies wat ik nodig had. Ik ga morgen gelijk aan de slag, mijn dank is enorm voor deze les!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik kan bijna niet geloven dat je in je vorige post vertelde dat je tot een jaar geleden nog nooit genaaid had. En dan presenteer je zo'n leuke tutorial. Ik ga ze zeker maken. Voor mij is de Hema makkelijker dan de Ikea, want dichterbij. Maar ik zal eerst eens in m'n eigen enorme stofberg kruipen. Misschien zit daar ook iets geschikts tussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ah tof idee zeg, merci voor de handleiding (zo professioneel!)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fantastisch ...
    Als Hanne wat van ons zal hebben wordt ze een eersteklas 'mooser' ...
    Ik had in Ikea twee 'tentstoffen' schortjes met mouwen gekocht om 'ooit eens' uit mekaar te halen om dan na te maken in badstof ... niet meer nodig dank zij jou! Olé!
    Ik volg sinds haar geboorte (ongeveer ook de geboorte van jouw blog), met veel plezier je verhalen ...
    Groeten uit Wippelgem!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. leuk! Heb je mijn mailtje nog gehad? Ik wacht nog op je adres..........

    XO Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zaterdag juist 'slabberstof' gekocht die ligt te wachten om bewerkt te worden. Joepie, meteen een mooi patroon gevonden!! Danku!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb er een paar gemaakt, supermakkelijk! Voor de mini gebruikte ik iets minder dan 2,5 meter bias.
    http://hop-marjanneke.blogspot.com/2010/02/niet-voor-de-dochter.html

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuk patroon.
    Ga ik maken voor mijn kleinkind!!!

    Jolette

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow, this is great. Thank you so much. I posted a link to this tutorial on my site. I wish it were in English, but I will take the time to find a translations.
    Thank you

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heb er ook eentje gemaakt om er daarna in de naailes een applicatie op te maken... enneuh hij werd meteen in beslag genomen door de leerkracht om nu zondag als voorbeeld te dienen bij het infostandje van de school op het stoffenspektakel in Leuven. Als dat slabbetje dus gespot wordt, ik ben de schuldige ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. @Liesbeth: ik krijg toch een eervolle vermelding mag ik hopen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Natuurlijk ! Ik heb het biaislint helemaal rondom rond gemaakt; om die hoeken onderaan te omzeilen (want dat lukt idd niet om dat mooi te doen) heb ik ze gewoon afgerond ...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. erg handig!!!! Mijn dochter had wel die van SillyBillys maar die passen nu niet meer ;)

    groetjes,
    MaMaMar

    BeantwoordenVerwijderen
  31. awel, er zijn er nog die 't wel schoon vinden en de tutorial kunnen lezen maar niet hetgeen er in 't vet onder staat!!!
    Tssss - trekt op niks!!
    http://www.kapaza.be/Kinderen/Diversen/24001876/Nieuw_slabbetje_met_lange_mouw_mouwslab.html

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik heb vandaag voor het eerst zo'n bavetteke mét mouwen gemaakt. Super tutorial! Zo duidelijk dat dit is! Ik vraag mij trouwens af hoe ik ooit zonder zo'n handige bavet heb gekunnen ;-).
    Bedoeling was om het te maken voor moeders voor moeders, maar aangezien de steken van mijn machine echt niet meer zo proper zijn, hou ik deze maar voor onszelf. Ik moet echt werk gaan maken van de aanschaf van een nieuwe naaimachine. Tips?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wel, ik kan zeker mijn roze Brother aanbevelen! Het voordeel is dat alle toebehoren van de Lervia ook op de Brother passen (voetjes, spoeltjes, kloshoudertjes...). Ik heb mijn Brother nu een dik half jaar en ben er nog steeds supertevreden van! En zo te lezen/horen ik niet alleen. Half bloggend Vlaanderen heeft precies de roze brother!
    Wat ik persoonlijk het allerfijnste vind aan de machine is de regelbare snelheid, de sterke motor (heeft nog NOOIT moeilijk gedaan over jeans of canvas in meerdere lagen) en de supernette steken.

    Hij is qua prijs nog aanvaardbaar vind ik, er zullen altijd betere machines zijn maar ik zit jammergenoeg niet op een goudmijn. Ik kocht mijn Brother Innov-Is 10 Anniversary bij Matri.nl voor 299€ en heb dezelfde machine bij dealers in Gent gezien voor 329€. 1 nadeel: smocken! Maar daar heb ik ondertussen een mouw aan gepast door een tweede spoelhuisje te kopen (30€).

    http://meisjesmama.blogspot.com/2009/08/vol-verwachting-klopt-ons-hart.html

    Veel plezier met het zoeken naar een nieuw beste maatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh gij snoodaard! Mij zo'n verleidelijke site doorsturen ;-).
    Ik denk dat ik voor dezelfde naaimachine ga: hoor er van iedereen alleen maar goeds over, prijs valt goed mee (zelfs onder voorzien budget) én ziet er mooi uit. Enige vraag is nu nog: bestel ik mij ook een overlockmachine of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Bedankt voor de handleiding, ik ben heel blij met mijn resultaat, ik durf het zelfs als cadeautje weggeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heb in de Hema, keukenhanddoekjes van 50x50cm gevonden.
    Heb dan ook slabbetjes gemaakt met korte mouwtjes.
    Moet ze wel nog weggeven om dan te zien of het ook mooi is rond de baby.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ze hebben er leuke he, in de Hema. Voor gewone slabbetjes ideaal (al is 't niet goedkoop zo), maar een slab met korte mouwen...dat is toch niet zo handig als met lange mouwen?

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Bedankt meisjes mama voor de goede uitleg en het mooie patroon! Vanavond mijn eerste iets-ingewikkelder-dan-een-kussenhoes-projectje afgerond: de slab met mouwen. Hij is goed gelukt voor een eerste mini-couture stuk:) Ik heb een leuke theedoek gebruikt en ipv bias omgezoomd en in de hals en voor het lint overschot van de theedoek gebruikt. Ben er zeer fier op:)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dit was het eerste dat ik zelf op mijn naaimachine heb gemaakt! Ik had een smalle biaisband en dat was een aardig gevecht, maar ik ben toch zeer tevreden met het resultaat!
    Dank jewel voor het delen van het patroon en de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik ben er ook eentje aan het maken, maar ik heb de biasband aan de mouwen aan de losse stukken gezet, anders wordt de opening wel heel klein en zie ik mezelf dat niet goed krijgen. Maar het is een super idee en ik hoop dat het eindresultaat er ook even goed zal uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. ik ga van start... dank voor het patroon...

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Erg leuk en super praktisch deze slabben! Ik ga er ook eens eentje maken. Ik denk dat ik ook eerst de mouwen met het biaisband afwerk voordat ik ze dichtgenaaid heb. Dat werkt waarschijnlijk wat makkelijker.
    Als 'mijn' slab klaar is, zal ik hem op mijn blog showen: http://aankleedpopje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat jammer dat het patroon niet gewoon gedownload kan worden, dat het via Facebook moet gaan. Dan moet je scribd toelating geven tot al je gegevens, en dat zie ik echt niet zitten.
    Zelfs de tekening met de afmetingen kunnen niet uitgeprint worden, want dan staan de afmetingen er niet op.
    Het is een heel praktisch hebbeding om als cadeau tje te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Maar dat moet toch helemaal niet via facebook?!
    Je kan toch gewoon doorklikken naar scribd?
    Ik heb ze ook via google docs gedeeld:https://docs.google.com/open?id=0B3_tM_a9KiXEOTVkMzU1NjMtNjI3NS00ZWIwLTlhOTItMGE5Nzg2YjFiYmQz&authkey=CK-MivcB

    Nog nooit problemen mee gehad, noch gehoord dat anderen problemen hadden met het patroon...

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Heel erg bedankt voor de uitleg. Ik als leek in het naaien vond de slabben zo leuk dat ik het toch echt moest proberen. En zo gebeurde het. Mijn eerste keer biais aanzetten en eerste keer een applicatie opnaaien. Maar het is me gelukt. Nog niet helemaal naar tevredenheid, maar dat komt wel met meer oefening.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hé bedankt! Nu ik een naaimachine heb en schortjes voor de 5 grotere kleinkinderen heb gemaakt, ga ik nu een mouwslab maken volgens jouw patroon en uitleg! Ik wil er ook nog een 'bakje' onder maken om het eten op te vangen. Ik ga hem nl. aan de voorkant met plastic tafelkleed bekleden en dan wil ik een gedeelte omslaan en vastnaaien. Ik ben benieuwd of het lukt. Ik hou je op de hoogte.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Heel leuk. Ik heb je patroontje 'gepikt' hoor! Ben meteen gaan stoeien en zal zo wel wat fotootjes op mijn blog zetten.

    Leuke blog heb je trouwens. Ik ben je gaan volgen.

    Groetjes,
    Rachel

    BeantwoordenVerwijderen
  48. dankjewel! superleuk kraamkadootje voor mijn vriendin

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ik slaag er dus niet in om het over te tekenen met de exacte afmetingen als in je patroon. Als die schuine kanten kloppen, klopt de stippellijn niet meer, maar nu heb ik het dan maar zo gedaan. Stippellijn is nu net geen 13cm i.p.v. 14. Heb de slab al eens gemaakt, maar mijn biais kwam los in de hoekjes aan de oksels. Hopelijk tweede keer beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Hey, kan er iemand mij zeggen hoe ik het best de applicatie aanbreng als ik die uit gewone stof knip?

    Thx!!

    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ik heb gisterenavond mijn eerste slabber met mouwen gemaakt, bedankt voor je tutorial!
    http://mamabesje.blogspot.be/2013/02/slabber-met-mouwen.html

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Bedankt voor de duidelijke uitleg! En superhandig patroon zo, en zo heerlijk makkelijk.
    Ik heb ook een slabbetje gemaakt, maar met een paar kleine aanpassingen. Het staat op mijn blog, met een link naar de tutorial.
    http://www.creatiefbezig.blogspot.nl/2013/04/slab-met-mouwen.html

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  53. dankjewel voor de goede uitleg!
    ik heb er ook al een paar gemaakt, je kan ze bewonderen op mijn blog http://marliesnaaisels.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Buy YouTube subscribers. That is the latest way for boosting the Google authority. To discover more keep going through this page. buy targeted youtube views

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Are you presently worried about being cheated when buying Android App Store reviews/ratings? It’s factual that many people are offering-up incentives for clients just to rate apps. buy mobile app reviews

    BeantwoordenVerwijderen
  56. You merely need a fans page, and after that order for likes and comments to come. Any time you buy facebook video views from a specified territory, the page will be observed by other people also.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Keep your alternatives open while acquiring such services as there are a lot of solution suppliers that vows great deal but neglects to provide the desirable results. buy us facebook likes

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Hallo, ik had even een vraagje. Op het patroon staat neem 1 cm naadwaard terwijl er in je handleiding staat enkel 1 cm naadwaarde waar er geen bias gebruikt word. Ik tekende op mijn patroon die 1 cm boven en onderaan de mouwen erbij maar op de fotos van jou handleiding loopt de bovenkant van mouw/schouderstuk gewoon rechtdoor... Ik snap het even niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Nice post. Thank you to provide us this useful information. Blade Runner 2049 Coat

    BeantwoordenVerwijderen
  60. This is a great inspiring article.I am pretty much pleased with your good work.You put really very helpful information. Keep it up. Keep blogging. Looking to reading your next post.
    Indiana Jones Leather Jacket

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Creative Buildingbd is the best PU Flooring service provider in Bangladesh. PU floor users will get amazing PU floor at an affordable price from us.

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Hi , Thank you so much for writing such an informational blog. If you are Searching for latest Jackets, Coats and Vests, for more info click on given link-Philadelphia Phillies Jacket

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Do not neglect your basement when you are planning an interior-design project. If you have a basement that is even only semi-finished, it can be transformed into a great space to entertain, play or relax. If you are ready to start designing your home and have a basement you should think about what you can do to make it a place that you can enjoy. For more information and other get in touch JK Gypsum Decoration who can provide gypsum design cost in BD.

    BeantwoordenVerwijderen

  65. شركة تعقيم منازل ضد الفيروس المستجد
    شركات تنظيف في القاهرة
    أفضل شركة مكافحة حشرات
    شركات تنظيف مداخن المطاعم في 6 اكتوبر
    افضل شركة جلي وتلميع رخام والارضيات
    شركة تنظيف شقق في القاهرة
    مكتب شغالات و مكتب خدم و بيبي سيتر
    افضل شركة تنظيف واجهات زجاجية فى القاهرة
    افضل شركة نظافة بعد التشطيب فى الاسكندرية
    تنظيف خزانات المياه
    افضل شركة نظافة


    BeantwoordenVerwijderen
  66. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. I must say that you are my favourite author. You always bring surprised things for me everytime I see your articles. Great efforts!! Kevin Smith Jay and Silent Bob Strike Back Trench Coat

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Nice post. Thank you to provide us this useful information. Akira Jacket

    BeantwoordenVerwijderen
  69. ترغب كل سيدة في تنظيف منزلها كل يوم مثلما تقوم افضل شركة نظافة حتى تستطيع اتمام باقي مهام المنزل من طبخ وغسل الخ.. ولكن تعد مهمة التنظيف عبء عليها ولا تجد وقتا لاتمام كل هذه الامور لهذا نحن عملنا على ايجاد طريقة سهلة وبسيطة لتنظيف المنزل
    والتخلص من الاوساخ والاتربة المتواجدة بها بالاضافة الى التخلص كليا من الادوات والاشياء الغير مفيدة

    اولا لكي تبدأي بالتنظيف بطريقة صحيحة لابد ان تحددى مدى اتساخ المنزل ومدى احتياجه للتنظيف حتى تتمكنى من ايجاد الادوات المناسبة التى تساعدك في التنظيف او الاستعانة بأدوات مناسبة من شركة تنظيف منازل
    لابد ان تقومى بتقسيم المهام الخاصة بالتنظيف على مدار الأسبوع ومن ثم تبدئي بتنظيف المنزل وازالة الغبار من الاعلى الى الاسفل حتى لا تتسخ باقي قطع الأثاث ومن ثم ازالة الغبار عن كل الاثاث الذي يتواجد في المنزل ثم نبدأ بتقسيم الغرف الى وهة الطرق التي تتباعها افضل شركة تنظيف منازل القاهرة

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Thanks for your marvelous posting! I certainly enjoyed reading
    it, you might be a great author. I will ensure that I bookmark your blog
    Have you ever considered writing an ebook or guest authoring on other blogs?
    I have a blog based on the same ideas you discuss and would really like to have among us jackets
    you share some stories/information. I know my visitors would value your work.
    If you are even remotely interested, feel free to shoot me an e
    mail.
    and will come back from now on. I want to encourage you continue
    your great writing, have a nice holiday weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. تتميز افضل شركة تنظيف في العين افضل خدمات التنظيف للمنازل والفلل والشقق والمباني افضل شركة تنظيف منازل في العين باحدث الطرق وافضل عمال وارخص الاسعار

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Buy the latest and most fashionable Long-sleeved Knitted Top to satisfy your diverse clothing styles and allow you to calmly deal with the cold winter and express yourself to the fullest.

    BeantwoordenVerwijderen
  73. This is a particularly attention-grabbing post on the internet; it shows recycled clothing and asks you to take responsibility for it. Your website and effort are extremely impressive. I've decided to tell my friends about this website.

    BeantwoordenVerwijderen
  74. I have read this 평택출장샵article; it is very informative and helpful for me

    BeantwoordenVerwijderen
  75. https://www.herocleana.com/%d8%b4%d8%b1%d8%a7%d8%a1-%d8%a7%d8%ab%d8%a7%d8%ab-%d9%85%d8%b3%d8%aa%d8%b9%d9%85%d9%84-%d8%a7%d9%84%d9%83%d9%88%d9%8a%d8%aa/

    BeantwoordenVerwijderen