dinsdag 25 januari 2011

Nesteldrang (3): slab met mouwen revisited

Een slab met mouwen voor mijn eigen zoon!

Slabbetje met mouwen


Ik heb deze slab al zo vaak gemaakt als cadeautje maar ik had nog eens goesting in wat freewheelen! Zeker nu ik zelf ook een overlocker heb is het plezierig om ermee te experimenteren. Als je zo'n slab maakt met een overlocker is dat nog duizend keer gemakkelijker en rapper klaar dan bij de traditionele werkwijze. Veel minder biais gepruts én ik vind het een tof effect die naden aan de buitenkant.

rolzoom



Het patroon is gemakkelijk aan te passen: je trekt gewoon een schuine lijn van schouder tot oksel, knipt de mouw eraf en rekent aan beide kanten 1cm naadwaarde erbij. Het voordeel van deze werkwijze is dat je zo ook de kleinere stukken badstof in aanmerking komen!

Het nadeel van bandwerk als je zwanger bent...

euhm...foutje


is dat je wel eens vergeet je hoofd erbij te houden. Ik ben wel te lui om die naad los te prutsen dus zal onze jongen deze mislukte slab zo moeten aandoen.

7 opmerkingen:

  1. Haha... ja dat heb je he?! Dat er dan wel eens zoiets "misgaat". Maareh, het zijn leuke slabjes!! Je kunt zo ook lekker spelen met de kleur van het lock-sticksel :-)
    Dit weekend net bij mijn nieuwe, pasgeboren neefjes geweest en ik denk dat zij nog wel een stapeltje slabben tegemoed kunnen zien :-) Ik heb er nu al zin in om ze te maken namelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah je bent goed bezig zeg, het een na het ander komt uit je naaimasjien gerold, dat jongetje kan blij zijn met zo'n mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar neenee! Als ge nu gewoon een lintje met een figuurke op de naad zet met 't stiksel langs binnen? Of een stukske stof dat schuin uitloopt of weet ik veel wat... Dan lijkt het alsof dat zo moet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh maar verloren is dat niet he zo, smossen gaat evengoed op een mislukte bavet! Hoogst origineel is het wel zo natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht eerst dat het er om gedaan was! Het heeft iets van een vislijn. Met een visje geappliceerd en een stukje draad of zo, is het er gewoon echt om gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar gaat hij niks van merken!
    Hier heeft de zoon een halve winter rondgelopen met een triu met gigantische halsopening en hij heeft het ook overleefd (hoewel hij in het begin geen goesting h1ad om ze aan te doen).

    BeantwoordenVerwijderen