maandag 5 januari 2009

froufrou


froufrou, originally uploaded by meisjesmama.

Stella is een echte krullenbol. Net zoals ikzelf meer dan 20 jaar geleden. Nu heb ik een vreselijke haardos: weinig, ragfijn en steil haar (oké 't is wel blond ;-)). Mijn moeder heeft me het verhaal van mijn krullen al honderden keren verteld. Over hoe mijn Bomma mijn slordige kapsel niet meer kon zien en prompt de schaar bovenhaalde, en voilà Stientje met de vreselijke haardos! Daarom durf ik niet zo goed aan Stella's krullen te raken. Ik heb er enkele maanden geleden, op aanraden van een kapster, een millimetertje afgeknipt. En wonder boven wonder: het pluist véél minder en haar haar krult als nooit tevoren! Yes!
Lili heeft ook wel wat krul, al vervagen de krullen met de dagen. Haar haar hing al enige tijd slordig in haar ogen. Een speldje stond haar beeldig maar naast de heftige ruzies die de dames daarover hadden, was het ook erg vervelend dat die speldjes maar niet bleven zitten. Moedige mama nam de schaar en knipte...een froufrou! En ik vind haar er beeldig mee! Hippe Lili ;-)

4 opmerkingen:

  1. mooi
    Lili is nu een echt retro poppemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze ziet er veel deugenietachtiger uit nu, misschien dat mensen nu eindelijk gaan geloven dat ze een echt bandietje en niet altijd een lief popje is?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer goed! En ik begrijp het van die blik!

    (mama van Otta)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel haar papa zei het onlangs ook, dat ie vond dat ze wat van elkaar hebben...ik moest wat lachen want dat hadden wij moeders al lang in 't snotje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen