donderdag 8 januari 2009

Kinderkamer!

kabouter

Mijn madammen hebben sinds enkele weken een nieuwe slaapkamer. Op één lange muur hangt echt oud behang. Volgens de verkoopster dateert het behang van de jaren '70. Stella heeft het zelf gekozen, mits wat sturing natuurlijk ;-).

Er staat weinig in de kamer. Ze hebben een speelkamer voor het speelgoed, dus wilden we de nieuwe slaapkamer graag rustig houden. Er staan 2 bedjes in, een ladenblokje dat dienstdoet als gemeenschappelijk nachtkastje, een kleerkast en een potje.

Stella slaapt in een oud Bretoens bed in babyblauw geverfd, dat deed ik jaren geleden al.


konijn & kabouter

Op het gemeenschappelijk nachtkastje staan een kabouter en een konijnlamp. Die laatste komt van Petit Zsa Zsa, de kabouter kreeg ik van mijn moeder toen ik zwanger was van de oudste. Paste beeldig bij haar suikerbonen!

De gordijnen zijn aubergine en heb ik zelf geverfd met textielverf (hoho moeilijk zenne! ;-)).

Op de vensterbank staat dit spaarvarkentje.

spaarvarken

Het is een presentje dat ik bij mijn eigen geboorte kreeg. Gevaarlijk, ik weet het! Maar het past zo mooi in dat kamertje. Voorlopig blijven ze er goed af, het varken zit meestal achter de nog gesloten gordijnen.


kadertjes

Aan een andere muur heb ik fleurige kadertjes opgehangen met vintage afbeeldingen uit een oud kinderboek van mezelf, een tiny-prent, een prent van Dikkie Dik, eentje van Otje en een van Pipi Langkous. De dames zijn er wild van! De kadertjes zijn spotgoedkoop en komen van Ikea, de afbeeldingen heb ik gewoon ingescand. Tussen de kadertjes hangen gebreide konijntjes, die komen van de Oxfam Wereldwinkel.


hondenkontjes

Op nog een andere muur monteerden we kapstokjes, waaronder de welbekende hondenkontjes van Ikea. Ze zijn zalig! De knuffels die eraan hangen komen van de Hema, wel al enkele jaren geleden gekocht.


koffertjes

Bovenop de kleerkast staan 2 kartonnen koffertjes. Het groene was een cadeautje, het bruine retro-achtige koffertje komt van de Petit Zsa Zsa. Het zijn kleine schatkisten, hun eerste babyspulletjes zitten erin. De eerste kleertjes met nog steeds die eerste geur erin, eerste sokjes, navelklemmetje, haarborsteltje, kaartjes vol met wensen,... De purperen plastieken bloemen kocht ik in Carrefour voor belachelijk weinig geld. Ik zoek nog steeds een kindvriendelijk (lees: fleurig maar in de sfeer passend) bloempotje. Misschien moet ik er gewoon zelf maar eentje maken uit toile cirée.


slinger

Deze slinger naast de deurstijl kreeg ik van een groottante. Ik heb geen idee waar hij vandaan komt. In mijn keuken hangt een ietwat gelijkaardig exemplaar, afkomstig van mijn grootmoeder. Het was een reissouvenir van Noord-Afrika. Alle meisjes hier in huis vinden 'm prachtig!


behang

Ze slapen er zalig in, maar nog steeds veel te weinig.......zucht.......

8 opmerkingen:

  1. Een afbeelding van Otje ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, past helemaal bij jou!
    Gx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je net "ontdekt"...mooi hier! Die olifantjes aan een slinger hebben wij ook en die komen bij ons van de wereldwinkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waar heb je die leuke rode stof met witte stippen gehaald, supersite heb je!
    patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. echt HééL erg mooi, dat behang is inderdaad 'bangelijk' ....;-)

    BeantwoordenVerwijderen