zondag 4 januari 2009

Pakskestijd


gevogeltje, originally uploaded by S10 Stien.

Het einde van het jaar is absoluut niet mijn meest favoriete periode van het jaar...ik kijk er enorm tegenop. Al die verplichtingen, dat gezeul met oververmoeide kinderen van feest naar feest, die vele kilometers op de E17...no thanks! Maar helaas is het elk jaar weer van dattum.
Omdat er bij die periode ook pakskes horen, en ik het afschuwelijk vind om in overgelopen Gent rond te struinen (en zoals gewoonlijk maar niet kan beslissen wat te kopen), gooide ik het dit jaar maar eens over een andere boeg. Geïnspireerd door Madame Zsa Zsa's kunsten kroop ik zelf ook achter mijn naaimachine! Ondanks het feit dat ik zero ervaring had met naald en draad ben ik best tevreden!
Ik maakte voor elk petekindje dat ons gezin rijk is een granenkussentje. Lekker warm na 3 minuten microgolf! Appliceerde hier en daar nog een t-shirtje, zoomde een tafelkleed voor mijn perfectionistische zuster (gevaarlijk voor pakskes!) en maakte poppendekentjes en lakentjes voor mijn eigen gebroed.

miauw

bambikussen

uil

cadeautje voor een ongeboren baby aka 'Joske'


Noot: Wil je ook zo'n kussentje maken? Gebruik dan GEEN FLEECE! Fleece is namelijk enorm brandbaar en dus ongeschikt voor dit project.

4 opmerkingen:

  1. Hallo Stien,
    Das helemaal niet slecht voor iemand die zomaar begint te naaien. Ik naai zelf ook ontzettend graag en doe graag inspiratie op via blogs. Ik hou jouw blog mee in de gaten!
    Groetjes Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merci voor 't compliment Ann! Ik kijk ontzettend uit naar een naaicursus, jammergenoeg starten initiatiecursussen maar in september. Maar ondertussen leer ik al doende, tot hiertoe heb ik nog niks gemaakt waar er niets aan mankeert ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gebruik jij als vulling, en waar haal je die?
    Ik heb ook geen enkele naaiervaring, maar dit lijkt mij iets leuk om mee te starten en ervaring op te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pfoe, geen idee! Dat is al zo lang geleden! Ik denk dat ik een grote zak gerst kocht of tarwe bij de Aveve en dat dan eens heb uitgeprobeerd in een proefkussentje of stoffen zakje... Anders moet je eens kijken bij Mme Zsazsa, in de commentaren over haar kussentjespost staan wellicht nog wel tips!

    BeantwoordenVerwijderen