zondag 4 januari 2009

grrrrrawl


dinosaurus, originally uploaded by meisjesmama.
Deze dinosaurus is mijn favoriet. Ik maakte hem op een avondje. Mijn metekindje Finn was op bezoek geweest. Omdat ik absoluut geen inspiratie meer had voor mijn laatste nieuwjaars-granenkussentje vroeg ik de vijfjarige wat zijn lievelingsdier was. Antwoord: "goh, euhm, ja, euhm, ja, ja, ja een vleeseter"... een vleeseter??? Daar kon ik als meisjesmama (vertrouwt met poppen, speldjes en veel drama) weinig mee...tot mijn zus me knipogend toefluisterde: "een dino!"
En voila hier is ie dan! Het ventje was ermee in de wolken en herkende er (gelukkig!) meteen een vleeseter in!
Ondanks de korte werktijd was het geen simpele opdracht. Omdat ik niks ken van de technische kant van het naaien en ik vaak maar wat aanmodder duurde het dus een hele tijd vooraleer ik door had hoe ik de 'dinostekels' op zijn rug moest krijgen. Ik had de stof al onder het naaivoetje zitten toen mijn € viel en ik besefte dat de stekels zo aan de binnenkant zouden zitten...
De pootjes zijn ook wat mislukt, al mogen dinopoten best wat verschrompeld zijn. Ik heb problemen met binnenhoeken, ik zou ze moeten inknippen alvorens te keren maar heb geen idee hoe...
De vulling bestaat uit tarwekorrels met een vleugje lavendel.






Noot: Wil je ook zo'n kussentje maken? Gebruik dan GEEN FLEECE! Fleece is namelijk enorm brandbaar en dus ongeschikt voor dit project.

6 opmerkingen:

  1. Amai tof hoor!!

    De hoeken inknippen doe je door een knipje te zetten in het hoekje tot bijna tegen het stiksel, begrijp je?
    Dus je hebt een hoekje gestikt en je knipt schuin van het hoekje dat gevormd wordt door de stof te knippen en het hoekje dat gevormd wordt door te stikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag meisjesmama, 'k las op de blog van Mme Zsazsa dat jij ook geen rogge kon vinden en dus voor tarwe gegaan bent. Mag ik vragen waar je de tarwe gevonden hebt? Zou niet goed weten waar te beginnen zoeken. Aveve?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben bij Aveve geweest en daar hadden ze geen van beide. Ze konden wel rogge bestellen in een bulk van 100kg... Uiteindelijk vond ik tarwe in Gent in een dieren- en plantenzaak (Provoost ofzo), de tarwe die ik kocht was bestemd voor dieren, en dus niet voor menselijke consumptie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi,
    En weet je ook nog hoeveel tarwe je daar voor nodig had? voor zo een dino? Ik ben de praktische kant van de kandidaat-geboortegeschenken aan het berekenen .. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh, nee :-)
    Ik heb een zak tarwe gekocht van een kilo of 5 ofzo. Maar die is wel vlot leeggeraakt hoor, ik heb uiteindelijk 4 kussentjes gemaakt, het ene al wat groter dan het andere. Ik heb er ook nog wat lavendel-essence opgedaan. Maar veel te veel want dat is dus heel straf, daarom stond er hier dagenlang een grote grote grote pot lavendeltarwe in de keuken wat te vervliegen :-)

    BeantwoordenVerwijderen