zondag 23 mei 2010

Sioen - Calling up Soweto

Gisteren trokken we naar Loods 22. Een geklasseerde havenloods in onze buurt die net gerenoveerd is.
Buurtbewoners konden gratis naar een optreden van Sioen en zijn makkers van zijn Calling up Soweto project.


Omdat wij een supergeorganiseerd gezin zijn regelde ik donderdag pas een babysit via de babysitdienst. Christiane, de 70-plusser, zou komen. Er was niemand anders meer beschikbaar. Ik had er ooit al eens bezwaren tegen maar ons kindjes zouden nu toch in hun bed liggen, ze zijn toch al wat groter, we waren vlakbij en zouden snel weer thuis zijn. En waarom zou zo'n oude vrouw babysitten? Omdat ze graag kindjes ziet, toch?
Christiane kwam toe met haar fiets (kwiek was ze dus nog wel) en Lili schrok haar een hoedje. Ze vond Christiane verdacht hard op een heks lijken, maar grote zus Stella suste haar seutemie-zuster en vond het allemaal wel grappig. Stella zei ook dat ze wel goed voor Christiane ging zorgen. We staken ons kinders in hun bed en gingen op stap.

Het was een zalig optreden met een even schitterend voorprogramma. Tussen de optredens door hielden dj's Marcel & Vicky de zaal warm met klassiekers zoals '99 luftballons', 'Heya Mama', 'Daar in dat kleine café aan de haven'... welke mij nogal melancholisch stemden doordat ze me terug katapulteerden naar mijn schone schone scoutstijd.

Geniet maar even mee van cutie Sioen en zijn knappe Afrikaanse madammen!




1 opmerking:

  1. Kan me voorstellen dat je toch even je bedenkingen had... Maar als ze goed is met kinderen en die kinderen eigenlijk al in bed liggen... kan er niet zoveel misgaan toch.. zeker als jullie ook nog eens in de buurt zijn en bij onheilsbericht even kunnen gaan piepen...
    Fijn dat het toch zo goed is meegevallen

    BeantwoordenVerwijderen