maandag 1 november 2010

Winterjas voor Lili

Ook mijn kleinste meisje heeft nu een handgemaakte winterjas. Ze had nog eentje van vorige winter maar dat werd wat kort aan de mouwen en de rug.


Ik gebruikte hetzelfde patroon als de jas van Stella maar dit keer zonder verlenging. De zak is ook iets kleiner en zit wat dichter bij de zijnaad, zo is de overlap wat groter en is het deze keer dus een echte meisjesversie.


De blauwe stof met visgraat-motief komt alweer van Den Beer. Heel erg synthetisch volgens mij want ze werd hard bij 't wassen, maar gelukkig weer zacht bij 't drogen.Ik kocht ze oorspronkelijk om er een broekje uit te maken of een rok voor mezelf maar nu 't een jasje is lijkt het alsof het altijd al zo bedoeld was.
De voeringstof komt van de kringloopwinkel, ik had niet veel en er was al in geknipt maar ik kwam toch nipt toe. Schoon he!
De grote gele knopen komen van een winkeltje in Antwerpen, De Stunt. Vink bracht ze voor mij mee, ze heeft smaak! De kleine gele knopen komen van een stockverkoop.

Winterjas voor Lili

Blauw met geel, uiteraard. De lievelingskleuren van de schurk des huizes.

zelfs de boekentas is assorti!


Extatisch was ze, toen ze ontdekte dat niet alleen haar boekentas maar ook haar sjaal en muts perfect bij haar nieuwe jas pasten!

Kijk! Mijn muts én mijn sjaal passen bij mijn nieuwe jas!

Tof he, zo'n volledig handgemaakt kind!

snoesje!

Lievelingskleuren

Zusjes!

Zelfde jas, zelfde sjaal, zelfde muts


zotte dozen

De zak tekende ik over van een retrojasje, ik gebruikte voor Lili's jasje dit formaat (100% op flickr), voor Stella's jasje tekende ik er nog naadwaarden rond. Ik vind persoonlijk het formaat op Lili's jasje ideaal, net groot genoeg!

49 opmerkingen:

  1. Machtig prachtig! Als ik 'het stofje' gevonden heb kom ik misschien eens aankloppen voor advies!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met verstomming geslagen... Zó mooi! Ik vind de kleuren heerlijk. Die foto's met haar muts en sjaal erbij: echt een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof, heeel tof jasje! en mijn jongste heeft ook die boekentas, mijn jongste dochter he. ik geloof dat jij dat ooit getipt had, maar na één jaar is ze eigenlijk al danig versleten, ik moet er nieuwe naden opzetten...maar daar ben ik uiteraard te lui voor..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt jong, geweldig mooi!
    De jassen en de kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige meiden en wat een prachtige jasjes heb je voor ze gemaakt! Beide goed gelukt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wowie!! Deze is zo mogelijk NOG mooier!!
    Prachtige stof, en zo mooi met dat geel!!!

    Ik denk dat mijn exemplaar eerder nogal cirkus-achtig gaat zijn, we zullen zien,...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WAUW!!! Wat boffen jouw meiden met zo'n mama zeg!
    Zo'n jasje wil toch ieder meisje!
    Enne, ik vind de boekentas ook echt geweldig!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ze allebei echt zo goed gelukt. De stoffen, de knopen en dan de sjaal en muts erbij. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niet. Te. Doen. Machtig schoon.
    Die kleuren zijn haar op het lijf geschreven. Ze spat zo van mijn scherm, uw Lili.
    Ik meen mij een foto te herinneren van Lili met een blauw tshirt met geel paard (of vice versa)...is me altijd bijgebleven. Ze staat dus effectief prachtig met die kleuren. Terecht haar lievelingskleuren.
    En die muts en sjaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat blauw met geel is super! Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige jas!
    Die grote gele knopen doen wat denken aan het roer van een boot, heel mooi vind ik die!
    En hard bij het wassen, maar weer zacht na het drogen, dat klinkt als viscose, als je 't mij vraagt, en dat is een natuurlijke vezel gemaakt van houtpulp.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schoon, ik wil ook zo ne jas!! Ik wil vooral dat'm dan ineens aan de kapstok hangt, zo helemaal vanzelf ;-). Echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Tante Hilde: bij Stella's boekentasje is dat ook, maar die is brut. Lili draagt wat meer zorg voor haar gerief, gelukkig!

    @Spiegel: Aha! Ik leer bij! Ik ken alleen katoen en tricot ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Moh, weer een pareltje! Lili haar kopke op de foto met haar boekentas is goud waard. En bedankt voor de tip van die winkel. Ik ga er zeker eens kijken :).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Moooi! Alweer knap gedaan hoor.
    En wat een zalig boekentasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. fantastisch mooi jasje!!!!, ze zien er beeldig uit jouw handgemaakt duo!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super, daar zijn eigenlijk geen woorden voor. Zo zou ik er ook wel ééntje willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 't is echt superschoon!!! Maar een visgraat is het niet, da's nog net iets anders. By the way, vanaf 20% kunststof in textiel hoef je helemaal niet voor te wassen, want dat krimpt toch niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, wat een plaatje! Zo mooi! Wat zullen jullie trots zijn. En geheel terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi meisje met een mooi jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Keigeweldig!
    Schoon kind jong!

    Tricot is ook katoen, we houden het dus op één. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wreed,wreed,wreed schoon, echt een knallertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. jee zo mooi. En handgemaakte kindjes zijn zo leuk he! Je kan al beginnen aan een winterjas voor nummer drie!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Knap, zeg! En ik ging net als mama P zeggen dat die kleuren haar zo goed stonden. Eigenlijk alles waar zo wat geels in zit. Dat t-shirt, dat sponsen pakje, dat halterjurkje... 't Is prachtig! Twee mooie dochters en een trotse moeder. Terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. o, dat winkeltje, de stunt, daar passeer ik ook altijd eens. De schatten dat daar verstopt zitten, niet te doen. En inderdaad, de stof is PERFECT voor de jas...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Goh amai zo schoon!
    Heel mooi afgewerkt, en die kleuren zijn zo leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw! Stien!!!
    Ik vond de jas van Stella al zo mooi, deze versie vind ik nog mooier!
    Goed dat het geen broek geworden is!
    Schoon kindjes, schoon jasjes. Ik steun jouw fierheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wreed geweldig schoon vestje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. smeeeeeeeeeeeeeelt gewoonweg prachtig!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. zelf nog niet gedacht aan een winkeltje te beginnen? Mijn dochter wil ook zo'n jasje!!! Allé haar mama wil er vooral zo eentje voor haar dochter!
    Echt supermooi!
    En jouw Lili staat idd supergoed met die kleren! Een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig toch die 2 !!! Knap gedaan hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Olala! Die vind ik dus NOG schoner dan de vorige! De kleuren zijn fantastisch, ah ja, ik loop daar ook mee rond ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Deze is echt de max, en zo'n compleet setje, zalig! En als je weet dat het allemaal handgemaakt is, is het nog leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik word er helemaal stil van... Niet normaal hoe schoon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. ontzettend mooi en de bijpassende muts en sjaal zijn heel lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik val hier bijna flauw van verbazing!
    Ik wil ook zo'n jas!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. ooh wat prachtig!!
    ook een in maatje xs misschien? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een super leuk jasje toch weer! Zo leuk om te zien wat je allemaal maakt voor mooie dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. leuke jasjes! het lijken echt schatten van kinderen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oooooh wauw heb je de hele set nog en zou je hem willen verkopen, IK ZOU HET GRAAG OVERNEMEN!

    (sandra-peter@hetnet.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Nee, ik wil 't niet verkopen. Ik denk dat de jas haar volgende winter nog zal passen, de muts en de sjaal zéker nog. En zelfs als 't te klein wordt, ik kan dat niet over mijn hart krijgen om handgemaakte succesnummers te verkopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heel heel mooi.
    Ik zou voor mijn oudste dochter ook graag haar jas zelf maken. Gebruikte je hier een tussenvoering om warmer te maken?
    Gr,
    L

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, want het buitenstofje was eigenlijk maar gewoon een zwaarder katoentje. Ik maakte al wel eens een wollen jas voor Lili (vorige winter) en die heb ik niet gevoerd, die was superwarm uit zichzelf!

      Verwijderen