donderdag 18 juni 2009

Post! Tralalalalaaaahaaa!

Een serieus staaltje van (oa) intensief webshoppen deze week! Er was wel vier keer post, en nee geen gewone post, neenee plezante post! Van die post waar je op zit te wachten, meermaals per dag hoopt dat de postbode per hoge uitzondering 's avonds laat toevallig nog een postpakketje brengt. Van die post die je doet rennen naar de voordeur en je openscheur-talenten doet bovendrijven. Ja dus, zo'n post. En dat wel vier keer deze week! En dat is echt nog niet alles hoor, het feest is nog niet voorbij, er is nog een pak op komst! Nu ja, wel iets minder spannend: een kampeertafel.

Laat mij u allerlei leuks uit de postpakketten voorstellen:

webshopping

Eerst kwam het envelopje van Mie! Die lieverd stuurde me zomaar deze lieve appelknoopjes op, vastgezet op een tof kaartje! Ze zijn werkelijk fantastisch mooi! Echt wreed bedankt Mie, ik ben er echt on-geloof-lijk blij mee! Echt!!!

Dan kwamen er wel 2 pakketjes tegelijkertijd! Eigenlijk wel wat jammer, een degelijke spreiding van de spanning en opwinding is beter voor de vreugd. In het kleinste pak zat een sprookjesboek van de Efteling dat ik kocht via Kapaza. Ik zocht al een tijdje naar een mooi sprookjesboek en de prenten van Anton Pieck zijn zo mooi!
Prenten
In de tijd tussen bestellen, betalen en ontvangen kwam ik wel een ander dik en minstens even mooi sprookjesboek tegen op de rommelmarkt voor een luttele 50cent. Maar hey, een kind kan niet genoeg sprookjes voorgelezen krijgen, toch?

In het tweede pak een metertje roodkapjesstof van de Sprookjeskamer. Ik zag deze post bij Vlijtig en ik moest die stof gewoon hebben, kon echt niet anders. Nu nog verzinnen wat ik ermee ga maken. De stof is nogal bleek en Stella heeft lichte haren en lichte ogen. Ik denk dat een jurkje in deze stof te flets zou worden. Tenzij ik het combineer met rood of groen...ik ben er nog niet helemaal uit.

En dan, het laatste pak. Dat kreeg ik vanochtend en er zaten 2 lieve mooie retro boekentasjes in. Besteld bij Paplou! Een rode voor Stella (sorry meis, er was geen roze) en natuurlijk een gele voor Lili! Lili kent sinds een tijdje enkele kleuren. Ze benoemt en onderscheidt de kleuren geel, blauw, rood en roze. De eerste kleur die ze echt kende was geel en dat werd haar favoriet. Alles beter dan roze denk ik dan, hoewel...Ik ben absoluut geen geel-zot. Ik snap niet wat mensen nu zo tof vinden aan geel. Mijn lief schilderde in ons vroegere appartement de hele living geel, walgelijk was het. Maar dat is blijkbaar heel erg on-hip van mij want volgens kenners is geel dé modetrend voor de zomer... Lap seg, dat begint nu al...dat mijn dochter meer bij de tijd is dan haar moeder...en ik ben geeneens 30 ofzo!

22 opmerkingen:

  1. 'k zal maar niet over onze boekentassen beginnen zeker?... :-))))))))))) ben helemaal vrolijk geworden, ondanks het veel te lange wachten en mijn kapotte fototoestel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. man man man... waar vinden jullie die leuke spullen toch altijd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Valerie: codewoorden zijn: kapaza, de sprookjeswinkel en Paplou!!! Check it out!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi mooi! Kunnen de boekentasjes op de rug?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben eens op de site van Paplou gaan kijken. Wauw, wat een mooie spulletjes.
    De stof, het boek, de knoopjes... allemaal heel mooi. Maar die boekentasjes, daar ben ik nu op slag verlief op. Aangezien ik aan de andere kant van het land woon, heb je hopelijk geen bezwaar als er hier binnenkort een pruts met ook zo'n boekentasje loopt?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 't Moet 'verliefD' zijn. Ik ben geen typische Limburger die haar 't's of 'd's op het einde van een woord inslikt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @prutsen: ba nejet jom, gen erg! Trouwens, Myarn en Alba van Vermiljoen hebben elks ook eentje en die gaan naar dezelfde school...

    @An:Ik kende Paplou al een tijdje en heb vorige zomer ook staan kwijlen op de boekentasjes. Ik heb er toen geen gekocht omdat ze niet op de rug konden en kocht een gave rugzak in de Hema. Ondertussen is die echt tot op de draad versleten (na een heel schooljaar). Nu kon ik er echt niet meer aan weerstaan. Ik heb gemerkt dat Stella niet zo vaak haar rugzak op haar rug draagt, meestal zeul ik of haar kleine zus met dat ding :) Voor op uitstapjes krijgt ze dan een rugzakje mee dat we hier nog hebben liggen, en als het echt onhandig zou blijken zonder bandjes dan zet ik ze er wel aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooie en schattige spulletjes allemaal!
    Ooit had ik ook een heel mooi en dik sprookjesboek, maar dat is eens verloren gegaan in één of andere verhuis... Ik vind dat nog altijd superjammer.

    En die boekentasjes zijn übercool :o).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, geel de modekleur voor de living deze zomer?? Goed excuus. Dit huis hangt ook vol 'te gekke' kleuren: WC is lichtblauw, living geel, slaapkamer paars, badkamer zalmroze... om gek van te worden. Maar geen tijd, energie, goesting, geld om het nu aan te pakken. Hoeft blijkbaar ook niet dus. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waaaa die boekentasjes kan ik ook niet aan weerstaan ;o)
    Bestellen die handel, alleen even overleggen met de dochters welk kleurtje, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt een toffe site zeg!
    Leuke spulletjes. En die rokjes! Hooo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. * IK WIL OOK ZO'N BOEKENTAS *
    (en misschien ook wel een dochter .......)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ok, voor mijn jongste dus ook zo een boekentas! En trouwens geen 30 is niet oud, want 34 is dat ook niet, zo zei mijn dochter. Maar ze voegde er wel subtiel aan toe : "...hoewel je er wel oud uitziet.."

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk allemaal. Gelukkig ben ik meter van een allerschattig meisje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ah, Jef heeft zo'n blauwe boekentas, maar ondertussen al lang een andere want er kan geen brooddoos in, of toch geen supercoole Legobrooddoos, maar dan wel in het rood.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. tuurlijk zijn die boekentasjes cool enzo meer maar weet je zelf niet meer van toen je klein was dat dat echte prutschooltassen zijn waar je tekeningen in kreuken, je bananen in verpletterd worden en dat ellendig slot roest (mss is dat slot ondertussen roestbestendig geworden)
    nog even de foto herbekijken, hangt boven het slot een klein reflectortje?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Anoniem: ze zijn reflectorloos. En de tekeningen komen niet zonder kreukels de klas uit, ahja!
    Vraag me ineens ook af of er überhaupt wel schooltassen zijn die vermijden dat de bananen geplet zijn en de tekeningen zonder kreukels...en dan is er nog de vraag of dat dan zo erg is...

    @Mme: Ik vond ze in het blauw heel mooi, al uitverkocht helaas. En wat een grave brooddoos seg! Maar om daar zo'n mooie boekentas voor te laten liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke spulletjes. Zulke post wil ik ook wel!

    O, en nog even over de volgende post, ik vind ritsen namelijk ook altijd zo spannend om te naaien. Mijn nieuwste project is ook een rokje voor mijzelf met rits!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi hé die stof van Roodkapje. Ik heb ze ook al willen kopen, maar ik weet begot niet WAT ik ermee zou moeten maken...

    www.minini.be

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wij hebben hier ook een boekentasje van paplou! Geweldig hé. Mijn man vindt ze niet praktisch uitziend, ik vind het pure nostalgie en binnenkort een zoontje met schattig boekentasje aan de schoolpoort.

    BeantwoordenVerwijderen