donderdag 10 maart 2011

Geboortesetje met patroon

geboortesetje
Een geboortesetje in maatje 56. Nagetekend naar een setje dat onze meisjes droegen in hun eerste week.

mini-truitje
mini-wikkeltruitje

mini-broekje
mini-broekske

mini-mutsje
Scheef -doch eveneens mini- mutske

proper he, zo'n tweelingnaald
Proper he, zo'n tweelingnaald!

Bijna 36 weken
Bijna 36 weken!



Het patroon voor het geboortesetje (maatje 50/56) vind je hier:
broekje (voorbeen+achterbeen op 1 patroon, enkel de tailleband moet je er nog bijrekenen)

Dit patroon is enkel geschikt voor tricot. Ideaal om restjes op te werken want het is piepklein!
Ik stikte alles met de overlocker en zoomde om met de tweelingnaald. Maar dit kan perfect met een gewone naaimachine, stretchnaald en stretchsteek. Naadwaarde (1cm) zit overal inbegrepen, de zomen ook (al zijn ze vrij smal, maar tricot rafelt niet en hoeft dus slechts 1x omgeslagen te worden). Wel opletten met het broekje, de bovenkant is te nipt, je tekent er best een aparte tailleband bij (zonder extra naadwaarde te rekenen aan het broekje!).

PS: Ik weet niet hoe de patroondelen uit de printer rollen, maar overtekenen van het computerscherm kan ook! Gewoon erop letten dat het centimeter-streepje op het patroon overeenkomt met 1 centimeter. Bij mij lukt dat als ik de foto's bekijk op 'large'-formaat. Maar je kan ze natuurlijk ook downloaden en zo bekijken in je eigen foto-programma.

39 opmerkingen:

  1. Zo klein en schattig én in de zeer begeerde soepblikken tricot (waar heel Leuven en omstreken tevergeefs naar heeft gezocht op het laatste stoffenspektakel). Uw bazeke zal er super stoer uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk setje! Succes met de laatste loodjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zooo schattig!!! Merci voor het patroon en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleertjes en zo'n leuk stofje!
    Nog even en je kleine spruit is er om te pronken in zijn soepblikken-kleertjes :).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh, ik had dat stofje ook gezien op het stoffenspektakel in Gent! Prachtige creaties!! Nu aftellen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooh wat een leuk blogje zeg !!
    Heel mooi gemaakt.
    En wat een leuke stof, heel mooi gemaakt trouwens. Tof om iets origineels te kunnen aandoen, wat je nergens anders kan vinden.

    Groetjes
    Eline DM*

    Ps: Altijd welkom om mijn blogje te komen bezoeken, en als je er dan toch bent, mag je altijd een reactie achterlaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is al een stevig buikje!
    Mooi, die tricotdingetjes. Zondag overal naar gevraagd in leuven en vreemde reacties gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, bedankt voor de patroontjes! Met de recente babyboom in onze vriendenkring, zullen die zeker van pas komen... Geniet van de laatste weken zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, dan was ik niet de enige dat een aantal kramen is afgegaan met die vraag ;)
    Mooi setje, en ik vind dat we dit zeker eens op het model op de blog moeten zien :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super schattig!!!
    En bedankt!
    Mijn neef en zijn vrouw verwachten hun eerste kindje en ik ga dit voor hen maken! samen met een slaapzakje!

    Veel succes nog met de laatste loodjes (en geniet er nog wat van indien mogelijk)
    Het gaat zo snel...

    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Driemaal feestelijk dankjewel voor de patroontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh, hij gaat er uit zien om op te eten :-) Superschattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. like: "Bijna 36 weken!" - Zo'n mooie foto, ring en kleine nagellak vingertjes zijn geweldig! Wat een lieve (grote) zus!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. bedankt voor de link - super minikleertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi!!!!Wordt dit zijn eerste tenueke?Merci voor 't patroon,gaat hier zeker gebruikt worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel leuk! Bedankt voor het patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel tof! En nekeer iets anders dan beige, lichtroze of lichtblauw! T gaat al direct een coole baby zijn. En jouw buikje... Mooi mooi! (stiekem jaloers....)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een tof stofje! Zelf zitten we hier op 27 weken, maar zo een leuke dingen heb ik nog niet in elkaar kunnen flansen, ga het toch eens proberen. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb ook een tweeling naald en heb ze nog niet durven gebruiken, maar als ik bij jou zie hoe mooi dat afwerkt krijg ik er zin in, en wat een heerlijk setje ( tis genieten hé dat jongensspul).

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bedankt voor het patroontje! Het zal goed van pas komen. Ik maakte voor mezelf een zwangerschapskleed uit het rode soepblikken stofje. Ik zou eens moeten kijken als ik uit de restjes nog zo'n pakje krijg.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Op een zondagmorgen te gast bij made, heerlijk, heerlijk!!! Ons landje is goed vertegenwoordigend met fantastische dames, gefeliciteerd meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een gaaf setje! Vind het zo'n leuk stofje, helemaal in deze kleurencombinatie (zag hem tot nu toe alleen met zwart/blauw).

    ps: nog gefeliciteerd met je vermelding op Made's `Celebrate the boy'! Hoe gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mooi! en leuk stofje ook!!
    Het buikje is heel herkenbaar, ik zit zelf ook net over de 36 weken. Aan de foto te zien begint het babietje ook al wat te zakken, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb het truitje en mutsje gemaakt voor onze buurvrouwen (zie ev. blog) en ze vonden het ge-wél-dig! Bedankt voor je hele uitleg en doe het goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Sjiek Sjiek,
    om op te eten.
    Nu wordt het spannend,
    nu weet je bijna hoe dat klein jongetje er uit ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Eigenlijk ga je wel je blognaam moeten veranderen hé...Als er een jongetje op komst is...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. super leuk! zou dit graag willen maken voor het babytje van mijn nicht. Maar hoe kan je de patronen afprinten van flickr? kan een domme vraag zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Bedankt voor het toffe patroontje... Ben het -as we speak- aan het knippen... Spannend wat het gaat worden, want zo klein heb ik de broekjes en vestjes nog niet genaaid! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een schattig patroon. Ik wil deze ook graag maken voor M ijjn aanstaande kleinkind. Hoe krijg ik het patroon uit Flickr uitgeprint.... hier spreekt een echte digibeet.

    BeantwoordenVerwijderen