woensdag 8 december 2010

polkadots in een kleedje

Zwanger zijnde wil een vrouw al eens een kleedje dat schoon is, bij veel past en meerekt en al.

22,5 weken
Bijna 23 weken al! Wat vliegt het voorbij! 

Voorzienig als ik was bestelde ik afgelopen zomer -na het welslagen van de eerste tricot-jurken- zowaar 6 meter polkadotjes-tricot hier.

kleedje

Het patroon leende ik van Bregje. Ze waarschuwde me toen ze me zag tekenen, dat dat kleed veel te groot ging zijn. En ze had gelijk begot. Véél te groot was het. Nochtans nam ik dezelfde maat als bij dit Burda-patroon. Zucht. Dit patroon komt uit de Burda 2/2007.

tonneke in kleedje

Omdat ik het stretchsteekstiksel onmogelijk losgetornd kreeg nam ik de zijnaden in en probeerde ik de overslag op de borst wat strakker te leggen. Daardoor is de jurk misvormd, en zitten er rimpels in de zijnaad. Nu kan dat laatste niet echt kwaad met een groeiende buik.
Ik zal het patroon dan maar eens een paar maten kleiner overnemen! Want het is wel een schoontje. Kijk ook maar eens bij Naais!



En als je genoeg beweegt met de camera als je foto's maakt van polkadotjes dan krijg je dit ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

<3 <3 <3

51 opmerkingen:

  1. Een zoon! Waw, proficiat! (en met het kleedje ook, natuurlijk, want dat ziet er ook goed uit!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jeuj, een jongen ! Ik heb er zelf 2 rondlopen en die zijn in vergelijking met de zus veel gemakkelijker in gebruik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon kleedje, zo in 't blauw. Mooi ook met dat geel.
    En het ziet er naar uit dat het een flinke zoon wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, oh.. daar gaat je blogtitel! Proficiat met dit cadeautje...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooimooimooi, zowel het jurkje als het krijgen van een zoon. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte!!! Dus je blijft niet een meisjesmama. Je krijgt een zoon, da's leuk!! Het is zeker een mooi jurkje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Joepie jongensgeweld bij de twee zussen!!! Dat zal geweldig zijn! Proficiat!!!
    Trouwens zeer schoon kleedje! Op zo'n momenten ben ik jaloers dat ik nooit heb leren naaien, dan kon ik ook mijn eigen zwangerschapskleren maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jeuj, meisjemama mét een jongen erbij, leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh plezant!! Hier ook één jongen tussen 't meisjesgeweld.

    Maar... dat wil wel zeggen dat ge binnenkort niet uitsluitend meer meisjesmama zijt uiteraard! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zonen zijn de max, ik spreek uit ervaring :-)
    Ik kijk al uit naar jouw jongensmaaksels!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schoon kleedje!
    En proficiat: een broer voor Stella en Lili! Zo leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Proficiat!

    Hierna nog een dochter en ge hebt volledig hetzelfde rijtje als bij ons thuis!

    geniet ervan

    k

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toch een mooie jurk geworden, hoor!
    Ik heb gisteren mijn eerste tricotjurkje 8 cm moeten innemen omdat het veel te ruim was...

    En zalig, een zoon! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hihi...die hartjes zijn ook leuk zeg!
    Toch weer knap werk zo'n jurk in elkaar zetten!
    En een jongen, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een jongen..
    wat geweldig!
    Hij ziet er nu al mooi uit
    in t mooie jurkje!
    Mooi bolletje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Proficiat, jongetjes zijn geweldig.
    Komt er een quizvraag voor jouw nieuwe blogtitel?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb twee zonen om van te genieten. Naar het schijnt is het helemaal anders dan met meisjes. Je kan het binnenkort vergelijken ;)
    Je ziet er al feestelijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die gaat verwend worden, 3 mama's.De handleiding is ietske makkelijker, een jongen is rechtuit, een lap erop en zo weer alles vergeten ;-)Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ha tof!! Een zoon, die gaat noga verwend worden door die vrouwen ; ). Hij zal ook direkt weten hoe ge vrouwen moet aanpakken. Alleen maar voordelen.
    't is toch een schoontje geworden hoor. Dat kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. heel leuk die polkadotjes...
    ....een zoon! ....proficiat en geniet ervan....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd met jullie zoon-in-aantocht! Wat leuk.
    En wat het jurkje betreft: ik vind hem heel leuk. Lekker vrolijk met de polkadots en een leuk model (zelfs met rimpeltjes die er niet in horen)!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. jaja, die zoon, dan mogen wij een nieuwe blogtitel verzinnen en misschien een naam ook voor die zoon en dan kunnen wij iets winnen dat jij maakt..een meisjesjas of een mooi bolletjeskleed ofzo?! hm hm?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh, prachtig jurkje en een dikke proficiat met de zoon. Ik kijk al uit naar je naaisels voor dat ventje.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk kleedje, en ik moet ook eens proberen met de camera te bewegen, krijg ik misschien nog een zoontje bij :) grapje hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuke polkadotjes en proficiat met de zoon in de buik!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. oei oei, nu ga je van blognaam moeten veranderen! Van harte proficiat, ik kan me inbeelden dat na 2 meisjes een jongen een serieuze verandering zal zijn. Ik zou zeggen, na zo een schoon kleedje, laat u gaan om stoere jongensspulletjes te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. proficiat met jullie zoontje! Heel mooi kleedje ook, ga ik ook eens op mijn to-do lijstje zetten

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat leuk! Een zoontje! Gaat idd verwend worden door zijn grote zussen... Wij hebben hier drie exemplaren rondlopen en het is heerlijk, zo'n ventje in huis...
    tante Hilde had ook een leuk idee, daar wil ik wel aan meedoen, namen kiezen en zo... en dan iets winnen... En ook ik kijk uit naar de jongensmaaksels, met drie zonen in huis heb ik niet veel aan de rokjes...
    geniet nog van je zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gefeliciteerd met jullie zoon! Al is het nog wel 17weken wachten, genoeg tijd voor een nieuwe blogtitel lijkt me;-)
    Jurk is super! Die heb ik echt gemist tijdens mijn zwangerschappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gefeliciteerd met het kleine jongetje in de buik. Leuk dat je het met ons wilde delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een zoon, zo leuk! Die zal nogal eens verwend en bemoederd worden door de grote zussen.

    Mooi kleedje ook. En het hartjeseffect is super :)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooi hoor Stien! Ben je tevreden over de kwaliteit van de tricot? Ik heb op die site ook al lang polkadotjestricot in mijn winkelwagentje zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ooh een jongen! Proficiat :). Het jurkje staat je super hip. Geslaagde combi ook met het de gele rolkraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh Proficiat! Mooi kleedje! Ik ben ook 23 weken zwanger en wil ook zo'n kleed! Super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dat ziet er daar allemaal heel goed uit! Nog eens proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Geweldig kleedje. En schattig buikje.
    En je zal het nog kunnen dragen na de bevalling?...het kleed wel te verstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ja, dat was toch de bedoeling eigenlijk. Maar ik vrees dat het echt een vod zal zijn zo zonder buik erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Heel schoon!! Ik haal mijn tricot uiteen door de stoflagen open te trekken en dan met mijn tornmesje zo de steken door te halen (wel opletten dat je geen stukje stof meehebt). Nog eens proficat met jullie zoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik heb dat kleedje 3 jaar geleden ook gemaakt en het is nog altijd mijn favoriet. Heb wel een nieuw stofje klaarliggen want ondertussen is het al tot op den draad versleten. Ik heb dat trouwens ook wel zwanger gedragen en dat is daarna toch nog goed gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Heey, tof! Proficiat! En een héél schoon kleedje, vind ik, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat leuk, een jongen erbij!
    En wat een leuke jurk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik heb het patroon vandaag ook besteld bij burda... nu eerst eens puzzelen met al die A4tjes aan elkaar plakken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Proficiat met je zoon!
    En het is een heel mooi kleedje,
    met die gele bloes er onder dat maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Schoon kleedje in een heel schoon stofke.
    Je ziet dat dat gemakkelijk zit. Volgens mij ga je daar in de zomer, als uwe zoon al lang in uw armen ligt, ook nog veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen