vrijdag 20 augustus 2010

cadeautje voor Esmée

Op het einde van het schooljaar vierde Esmée haar vierde verjaardag en Stella was uitgenodigd.
Stella was er al rap uit wat haar cadeautje moest worden: een jurk! Zowel eentje voor haar als eentje voor Esmée in dezelfde stof.

En zo geschiedde...

Burda 9551


Dit patroon is helemaal niet zo moeilijk te maken, maar ik kreeg het op de superkorte tijd die ik had niet in tweevoud afgewerkt. Of toch niet proper genoeg afgewerkt (de binnenkant van bovenstaand jurkje is pure horror, echt). 


Dus gingen we voor veilig:

Burda 3026


Een eenvoudig A-lijntje. Een basispatroon dat niet mag ontbreken.

Burda 9551

10 opmerkingen:

  1. Amai, jurkjes voor verjaardagsfeestjes, gij ziet dat nogal zitten. Pas op of binnenkort moeten de meisjes allebei elke week naar een feestje ;-). Leuk stofke, die groene paspel en biais gaan er heel goed bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn nog eens bijzonder mooie verjaardagscadeautjes! Jouw dochter viert vast heel vaak feestjes... ;)
    Prachtig gemaakt in een heel vrolijk stofje. Mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ow, mijn dochter wordt 8 september 1, en je bent van harte uitgenodigd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een jurkje? voor mij? wat lief ;-)
    Beetje krap, ach een paar kilotjes eraf en ik kan het vast aan!
    alle gekheid op een stokje, leuke jurkjes, ik had er graag eentje gedragen toen ik 4 werd ;-)

    Groetjes! (Esmee)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk kadootje! En je hebt ook al zo'n mooi paspelbandje bij het jurkje, dat heb ik nog nooit geprobeerd, toch maar eens doen want het staat wel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fantastisch stofje ook. Alles met kersjes vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wil je ook naar mijn verjaardagsfeestje komen?
    zo'n lief stofke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lief stofje hoor... Ik maakte er voor mezelf en de dochter ook een jurkje mee... (http://mamasaartje.blogspot.com/2010/07/kersjes.html)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige jurkjes.
    Helaas is de zomer bijna voorbij en zal het stolpplooikleedje hier moeten wachten tot volgende zomer.

    BeantwoordenVerwijderen