woensdag 2 september 2009

Slofjes voor Marcel

Marcel is onze knappe buurman van elf maanden. Zijn papa (of was het nu zijn mama?) verloor één van zijn Bobuxjes tijdens een wandeling door de stad. Omdat de kleine guit graag rechtstaat en stapjes met steun zet heeft ie echt wel slofjes nodig.
Heeft die kleine chance dat ik deze tutorial al maanden op mijn Grote Lijst had staan!

slofjes voor Marcel

Er staan op het internet veel gratis tutorials voor babyslofjes. Maar dit was de enige dat ik kon vinden voor grotere voetjes (12 - 18 maanden).
Marcels mama koos de stofjes zelf uit mijn stoffenkast. De binnenkant is gemaakt van felblauwe miniruitjes van bij de Turk, de buitenkant is aubergine/bruine velours met een ietsiepietsie rek erin (maar dat hindert niet bij het maken van deze slofjes), die ook van bij de Turk komt. Omdat Marcel al rechtstaat enzo moest er een anti-slip zool in. Ik had geen idee waar ik zo'n stof nog raprap zou kunnen vinden dus nam ik een grote nep-lederen portefeuille van de kringloopwinkel en knipte die in flarden.
Deze slofjes zijn erg gemakkelijk te maken. Ik was eraan begonnen nog voor mijn Lervia het begaf omdat het ventje echt dringend iets aan zijn voetjes nodig had. Maar dat ging dus niet door. Op mijn nieuwe machine moest ik een week wachten (bij matri.nl waren ze blijkbaar in verlof...en ze vonden het niet nodig om dat te laten weten grrrr) maar enkele dagen geleden heb ik ze dus kunnen afwerken. Zo snel klaar! Mijn nieuwe machine naait door leder gelijk niks, en zonder lawaai en al he! Zalig!

11 opmerkingen:

  1. Oh wat zijn die mooi! Ik wil er ook zo'n voor mijn Klaasje. Misschien van 't weekend... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tof, ik heb ze ook op mijn lijst gezet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil er ook maken en mijn naaimachine is binnen. Ben ongeduldig!

    Lot

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De slofjes zijn mooi geworden! Ik heb mezelf een aantal dagen geleden in het zweet gewerkt op deze tutorial, maar ik bleef maar prutsen. Uiteindelijk had ik de twee kanten verkeerd op elkaar genaaid en gaf ik de moed op..
    Misschien kan ik bij je in de leer gaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Stien, ik wil de slofjes ook graag maken en heb net de tutorial afgedrukt. Hoewel ik 'niet aanpassen aan de pagina' heb gekozen, kom ik bij de top (zoom) niet aan 5 1/4 inches (13,33cm), zoals zou moeten. Klopt dit bij jou wel? Kan je dat nog checken op je patroon? Bij mij is de zoom van de top nu 12 cm. Klaas is nu bijna 8 maanden, maar groot en ik zou natuurlijk niet graag hebben dat ik te kleine sloefjes maak.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Probleem al opgelost, toch handig een man in huis te hebben die wat kent van tekenprogramma's...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @An, ik heb dat toen niet gecontroleerd (lui) maar heb toen wel de zooltjes tegen het ene Bobuxje dat hij nog had gehouden en dat klopte perfect.
    Ik heb de patroondeeltjes (de afgewerkte versie zit al aan zijn voetjes) nog liggen en heb het net nagemeten en de zoom van de top is bij mij 12cm en de zool, gemeten van top tot hiel is bij mij ongeveer 13 cm (heb snelsnel gemeten met mijn geodriehoek die maar 10cm is, mijn nieuwe naaistek is al zo'n rommeltje dat ik mijn lintmeter niet vond).
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lui, maar slim... 't Was nog niet in mij opgekomen om het patroon eens tegen één van zijn Bobuxjes te houden (roloog). Bedankt om het na te kijken. Je komt het resultaat wel tegen op Flickr.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik babeth wil graag een cadeautje voor mijn neefje die binnen 10 weken geboren gaat worden
    dus ik wil die echt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo,
    Leuke slofjes, ik heb er al eens proberen maken maar die waren totaal mislukt, zijn deze slofjes gemakkelijk voor een beginnende naaier? Want ik zou graag slofjes maken voor het kindje van mijn zus dat gepland is in Maart
    X G.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hallo,
    ik zou ook graag zo van die pantoffeltjes maken. kan ik eventueel aan zo een patroontje geraken. en eventueel met een beetje uitleg want ik ben er al een tijdje uit en zou het heel tof vinden moest er mij iemand kunnen helpen. vervaetkathleen@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen