woensdag 2 september 2009

Labels

Al enige tijd wilde ik labels. Lang lang nagedacht over wat erop moest komen.
"Meisjesmama"
is zo stom eigenlijk. Bij het kiezen van de blogtitel heb ik er niet echt hard over nagedacht...dat had ik beter wel gedaan...maar om nu weer te veranderen... "Meisjesmama maakt" is dan weer na-aperij.

Het werd dus "Stella & Lili", de namen van mijn dochters. Niet bijster origineel maar ik kon echt niks beter bedenken en toch een link met deze blog houden. Ik vind overigens wel dat beide namen heel mooi samengaan en als je zo samen ziet staan op het labeltje vind ik het erg geslaagd.
Heel speciaal zijn ze wel niet, die labels van de Veritas. Maar 't is al iets he...

Labels

20 opmerkingen:

  1. Toevallig!
    Ik heb vandaag ook mijn eerste stappen gezet voor de labels die ik al een hele tijd wil...
    Ik ga het proberen met een stempel van bij "Vlijtig" (ken je wel he, van haar blog).
    Ik heb ook een hele tijd nagedacht over een naam die aansluit bij mijn blog. "Janina Modaal" vond ik maar stom en mijn echte naam bekt nog veel minder vlot.
    Uiteindelijk werd het... "Janina's muscles & skirts" :o). Ik vind het overdreven cool klinken :o). Het zegt waar het over gaat (rokjes, kleedjes, ...) en waar het uit voortkomt (uit mijn ongelooflijke spieren, uhu).

    Lili en Stella prijken ook wel mooi op het label, vind ik. Het combineert vooral goed met dat roze en die sierlijke letters.
    Ik ga ook even piepen op de site van de Veritas voor die labels, gewoon uit nieuwsgierigheid.

    Allehup, en nu veel mooie dingen maken waar je je labels kan aan hechten he!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha Janina! Ze zijn niet zo duur hoor, ik betaalde 16,50€ voor 100 stuks. Het is rood op wit, op de foto lijkt het misschien roze maar dit zit niet in hun standaard assortiment. Ik nam een iets groter lettertype dan standaard en kwam daardoor ietsje duurder uit. Het stomme was wel dat ze die labels hadden vastgeplakt met schilderstape en ik die er heel moeilijk afkreeg zonder de labeltjes te beschadigen! En ze zijn ook niet zo makkelijk vast te naaien omdat je maar erg weinig spatie hebt tussen de labels...ook niet gemakkelijk tussen een zoom te steken... Dus echt ideaal zijn ze niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze wel heel erg geslaagd hoor. Stella & Lili staat heel schoon samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb eens op de site van Veritas gekeken, maar daar vind ik er niets van terug...
    Moet je het in de winkel zelf vragen misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. vind je dat nu geen vreselijk lettertype?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi meisjesmama
    Een jongensmama hier. Ik heb je al eens iets gevraagd (al een hele tijd geleden)ivm lettertypes om vliesofix aan te brengen,... Ondertussen doe ik niks meer dan voor iedereen die jarig is een persoonlijk t-shirtje te maken! Waarschijnlijk heb je nu minstens 100 labeltjes, maar als die op zijn moet je zeker eens kijken op de Nederlandse site van goed-gemerkt. Ik heb daar supertoffe labeltjes laten maken. Ik liet ook de klevertjes maken en die blijven ook écht wel lang op brooddozen, speelgoed, enze plakken.
    Groetjes!!
    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze leuk!
    en ben benieuwd wat je er aan gaat hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Vermiljoen: nee, eigenlijk niet nee. Er was echt niet zoveel keus. Dan liever 'handschrift' dan blokletters eerlijk gezegd...

    @Caroline: deze labels zijn niet bedoeld om als naamlintjes te dienen hoor -lap daar heb je de verwarring al!- eerder als een 'merk'-labeltje. Dat maakt een handgemaakt kledingstuk echt af vind ik! En dus gaan de labeltjes ook in de cadeautjes voor anderen enzo...Al ben ik ze al meteen vergeten in Marcels slofjes (niet zo handig me dunkt in die tieniewienie slofjes)

    @Daan: work in progress maar heb een griepje (al dan niet Mexicaans getint) onder de leden...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Janina: ja, ze hebben daar een map met al hun gerief van de labeltjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind ze echt prachtig! Heel sierlijk.... Ik heb de mijne bij Holland Label besteld, ook fijn!
    Maar waar ik eigenlijk voor schreef, Gefeliciteerd! Je hebt de give-away gewonnen op mijn weblog. Wil je mij je adres nog even mailen? Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg mooi.
    Maar met zo'n schoon meisjesnamen kan dat ook moeilijk anders he.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. awel ik vind Stella en Lili echt mooi als label!
    en @janina modaal: alé, een label met janina modaal da zou toch geweldig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heel mooi. ik heb zelf ook altijd een zwak gehad vr die labels... en die namen.
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig!! Keileuk als je zelfgemaakte spulletjes kan afgeven met een eigen labeltje!! En Stella en Lili, 't past perfect samen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Alraajdie, ik ga binnenkort eens neerstrijken in de Veritas dan...

    Tante Hilde: je doet me nu twijfelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo!

    Al wachtend op de nachtvoeding van mijn dochtertje kwam ik op jouw blog terecht; Superleuk en gezellig, toffe tips!

    Groetjes, Liselore

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou ja zeg, wat toevallig. Ik schreef net dinsdag over mijn nieuwe labels!
    Ik vind deze hartstikke leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel erg mooie labels. Die namen passen heel mooi samen. Ik ben al even aan het knoeien om zelf labels te maken, maar het lukt mij niet om dit keurig te doen. Dus ga ik er ook maar bestellen. Ik wist niet dat dit bij Veritas kon Cisca gaf mij al de tip om eens te gaan zoeken bij Etsy.com. Dus ik zal wel ergens een leverancier vinden ;-). Nu nog een naam, want 'prutsen' als label vind ik nu niet zo geschikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Klinkt fantastisch...zou nog een mooie naam zijn voor een kinderwinkeltje!
    En idd...prachtige prachtige namen.

    BeantwoordenVerwijderen