zondag 2 januari 2011

Paars, zacht en appelachtig

De Vink-jurk, in paarse uiterst knuffelachtige uitvoering.

paarsje

In tricot deze keer, paarse nicky velours om precies te zijn. Met een groene appel erop geappliceerd met vliesofix.

nep-pruiltje

Ik maakte 'm in maat 104, oorspronkelijk bedoelt voor Lili dus. Maar te groot voor de jongedame en dus voor haar grote zus. In plaats van biais gebruikte ik een strook nicky velours, die wat opstaat. Goed gelukt voor een experimentje dus! En dit model valt stukken mooier dan deze tricot wikkeljurk.

Paarse zachte Vink-jurk

Oh en de pruillip is nep. Sterallures en al.

Gelukkig Nieuwjaar allemaal!

PS: Voor diegenen die nog op zoek zijn naar een wikkeljurk-patroon, in de laatste Knippie (6/2010) staat er eentje. Ook in de Burda Kids (zomereditie) staat een wikkeljurk.

20 opmerkingen:

  1. Heel mooi Stien! Zalig materiaal voor in de winter, die nicky... Kreeg je 't gemakkelijk verwerkt, want daar heb ik toch schrik van. Dat rekt langs alle kanten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, ik heb eigenlijk nog nooit last gehad met nicky velours! Deze is gemaakt met mijn gewone naaimachine...want mijn gloednieuwe overlocker is na anderhalve week nog altijd niet uitgepakt geraakt :'(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moooi!
    Leuke combinatie: paars met groen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Ik zie dat ook graag, paars.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zeg, en lijkt me heerlijk om te dragen zo'n zacht jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel geslaagd! prachtige foto's van de dochter ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor!! en ook nog een gelukkig nieuwjaar!! Groetjes, Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het staat haar erg mooi! Goed nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig kleur zeg!
    't Lijkt me een heerlijk kleedje om in rond te hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een koppen kan die meid trekken, zeg! Geweldig. Toneelschool later, of toch maar de catwalk op?
    creatief en kleurrijk 2011 gewenst van Petra
    www.nofliknifelje.blogspot.com Ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Noffelijk zeg!
    Woord zag ik net op een blog voorbij komen,
    staat voor alles wat warm en zacht is.
    Is hier wel van toepassing.
    Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er heel leuk en vrolijk uit! Een vraagje: Gebruikt gij zo een boventransportvoetje op uw naaimachine?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sterallures, je zou voor minder met zo'n mooi kleedje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel mooi dat wordt weer lekker zacht knuffelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zou graag deze jurk maken voor mijn dochter van bijna 3 in de nicky velours uitvoering; ) waar kan ik dit patroon vinden. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen