dinsdag 25 januari 2011

Nesteldrang (4): de relax

Zo'n babybjorn-wippertje is geweldig gerief. Ik spreek (nog) niet uit ervaring maar ik het hoor het van iedereen en zag al vaak zéér tevreden boelekes op en neer deinen.

Dus ruilde ik dit jurkje...

Wikkeljurk voor Lou


Wikkeljurk voor Lou


...voor deze...
Voor


... en ik maakte er dit van:


De oranje ruitjes zijn gordijntjes die ik eens op een rommelmarkt vond. Ik heb er wattine tegengestikt omdat dat bij het origineel ook zo was. De andere kant van het zitje is Ikea-stof. De sluitingen zijn origineel van Babybjorn en omdat ik de originele hoes niet wilde dissecteren gebruikte ik klik-gespen.

42 opmerkingen:

  1. dat gebrek aan creativiteit tijdens de zwangerschap is blijkbaar volledig verdwenen! super zeg! Trouwens, Noortje had ook zo'n wipperke en zij heeft daar NOOIT IN GEWIPT! Nochtans nog zo'n heftige baby. Ze heeft er ook niet lang in willen zitten want stilzitten was haar ding niet.
    Nu ik er bij nadenk, misschien moet ik eens kijken of dat ding wel volledig uitgepakt was, misschien was hij nog samengebonden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jamaar, gij hadt er zo geen hip hoezeke voor gemaakt zeker?! Sja! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja die wipstoelen zijn echt goed! Wij hadden ook bovenstaande met zo'n saaie bekleding, jammer dat ik toen nog geen naaimachine had. Dan had ik er ook zo'n mooie van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent daar in snelthempo aan het nestelen.
    Mooi hoor.
    Katrientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai zeg, wat een vlijt! 1 ding is zeker: die nestdrang van jou levert superschone dingen op...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo wijs geworden!, ferme ruil trouwens. Seppe heeft tot zijn 18 maand(!) in dat wipperke gezeten en Stien tot haar 9 maand, hier is de wipper dus zeker goedgekeurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, gij zijt nogal bezig, zo'n schoon gerief! Knappe dingen allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er super uit! Wij waren trouwens ook tevreden eigenaars van de wipper :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw! Daar ben ik alleen maar jaloers op! Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maar jonges, gij gààt nogal een gang! Harder nestelen kan bijna niet. Chique!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oooh, schoon dinges. 't klein venteke zal wel wippen van contentement nu 't wippertje zo mooi is gepimpt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie ruil :-)... Ik bezorg je nog een foto van het meisje in de jurk ook hoor... Ze vindt ze trouwens geweldig...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk!!
    Goed bezig Stien! Ben benieuwd naar de andere babyspullen.
    Maar wat gaan wij nog voor jou moeten maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dit is zo zo zo mooi !!! je bent echt een bron van inspiratie !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amai, die babyjorn wipper ziet er meteen een stuk vrolijker uit! Mooi, ook het kleedje...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig wat mooi, helaas zijn de mijne ze al jaren ontgroeid anders had ik zeker ook zoiets gemaakt.

    Groeten Corinne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hé, ik heb dat ook gedaan. Of nee, eerder, ik ben daar al wéken mee bezig. Ik had eerst achter en voorkant in een verschillend stofke gezet, maar vond dat toch niet zo schoon achteraf. Dus heb ik nog twee halve gemaakt. Nu moet ik het origineel nog uiteentornen om aan die andere twee helften te zetten. Maar het komt er maar niet van. Een half uurke werk hoop en al. Maar hij zit niet graag in de wipper, en dus ben ik ook niet zo gemotiveerd.
    Ik heb trouwens ook ikeastof genomen. Een stevige canvas lijkt me geen overbodige luxe.
    Die ruitjes zijn wel vrolijk he.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mooi!
    wat een kanjer van een nestdrang zeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. maar alléé, gij zijt gelijk een naaifabrieksken op uw eigen :-) Ik ben denk ik een maandje later uitgerekend dan jou, en heb ook wel veel ideeën voor babyspullen in mijn hoofd, maar daar blijft het spijtig genoeg een beetje bij wegens tijdsgebrek ...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk leuk leuk! Netjes gedaan ook!
    Nog een tip voor als het mannetje wat groter is: de Bumbo (tja, bij het horen van de naam en het zien van het stoeltje gaat menig wenkbrauw omhoog maar echt...) ...ik vind het een geweldig ding. Het is een soort potje gemaakt van zacht materiaal waar het kindje rechtop in kan zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi gedaan!! Wij hebben ook een Babybjorn en wippen dat Elise deed! Soms was ik echt bang dat ze eruit gekatapuleerd ging worden :-) Héérlijk om uwe nestdrang zo te zien, volgende maand begin ik ook aan nieuw babygerief!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw, leuk gemaakt.
    Voor onze zoon had ik ook zo'n relax, inderdaad supergerief. Alleen zo'n hip was die van mij niet ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goede deal! en wat heb je er een vrolijkert van gemaakt. fijne dag groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel mooi!
    Wij hadden ook zo'n relax voor ons kindjes. Lander heeft daar veel ingezeten. Ella veel minder: ze was te beweeglijk en slaagde er in om zich zo voorover te buigen dat ze er uit viel. Ik geef het toch maar liever mee, kwestie van herhaling van dergelijk voorval te voorkomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh zo'n Bumbo, vreselijk ding! Mottig én onpraktisch vond ik. Wij leenden dat toen Stella een baby was maar zij was toen niet akkoord met het klemmen van haar onderlijf in een schuimrubberen pot. Eerlijk gezegd, ik geef haar gelijk, ze zouden het met mij ook niet moeten proberen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig! Is dat moeilijk, zoiets overtrekken? Heb me daar nog nooit aan gewaagd..

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nee, dat was echt keigemakkelijk! Ik heb er de originele hoes niet eens voor moeten uit elkaar halen. Klaar op een uurke ofzo, als ge tussendoor niet klungelt zoals ik, de gespen konden niet onder mijn naaivoetje door (duh!) dus heb ik die op 't laatst moeten tussenfoefelen bij het doorstikken van het 'broekje'.
    Het bovenste deel leg je gewoon op de stofvouw tot waar het stiksel begint (dus waar het poepje komt). Dat stiksel trek je over als een schuine lijn die wegloopt van de stofvouw en reken je 1cm naadwaarde. Het onderste deel is gewoon een rechthoek die je aan het bovenste deel zet met in het midden een 'tabje' met een jeansknoop eraan om het 'broekje' te bevestigen. Gewoon eens goed kijken naar het origneel.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hahaha! Bij jullie dus niet zo'n succes... Dat kan natuurlijk ook. En eerlijk is eerlijk, tegen dit geweldige gepimpte wippertje kan ook geen ander stoeltje op.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Super! Bij ons werd er drie keer hevig gewipt in de babybjorn. Hij staat nu op zolder, als ik ooit de energie vind, maak ik er ook zo'n leuke hoes voor om iemand cadeau te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo tof met die carreaukes!
    Het lijkt mij een immense klus.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Amai, da's wel de mooiste relax die ik ooit heb gezien! Ik zou er nogal ne gang in gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Goede ervaringen dus met de babybjorn. Ik vind 'm mooi (sowieso, maar die van jullie helemaal) maar ook zoooo duur.
    Vind je 'm echt veel beter dan andere wippertjes? Dan ga ik toch maar verder zoeken naar een 2e-handsje.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wel, ik vind het de allerallerbeste babyinvestering OOIT! Astor heeft er deugd van gehad vanaf dag 1 tot nu. Hij is nu 8 maanden en heel groot voor zijn leeftijd (draagt al maat 80 slik). Zijn voeten bengelen al tot tegen de grond maar hij geniet er zo van! Het is echt zijn rustig plekje. Hij kon de wipper al heel heel snel zelf in beweging krijgen, uren en uren heeft hij er al in gezeten! Als pasgeborene sliep hij er ook vaak in, goed rechtop maar toch echt geborgen, een noodzaak voor een refluxbaby. Ook een voordeel is dat de wipper gemakkelijk mee te nemen is, weinig weegt en de hoes gemakkelijk te wassen (en na te maken haha) is. Echt waar, doen! En koop gerust een oud afgewassen exemplaar. Die wippen even goed ;-) Omdat Astor zoveel overgaf deed ik er een wieglakentje over (zo'n hoeslakentje van de hema, klein model), knipte er gaten in voor de sluitingen en als hij dan weer eens overgaf was het snel weer proper :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hey,
      heb je hier een patroon van gemaakt ?
      ben onthaalmama en wil zo enkele hoezen extra maken zodat ik als het nodig is elke dag kan wisselen.

      Verwijderen
    2. Ja ik heb de hoes gewoon nagetekend. Niet moeilijk. Kijk anders ook eens bij Miss Tiggr, volgens mij ging zij haar patroon verkopen?

      Verwijderen
  34. Hoi Justina,
    Ik zou heel graag het patroon van de hoes voor het babybjorn wipstoeltje van je willen hebben. Eventuele (on)kosten wil ik je graag vergoeden.
    Ik hoor graag van. Mijn dochter is in verwachting van haar eerste kindje dus ik wil dit voor haar maken. gr. Gonny.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo Justina,

    Ik heb de hoes gemaakt (twee zijden tricot om over origineel te doen) Het is echt super geworden! Heel fris, en extra makkelijk voor de was.Bedankt voor het patroon. Groetjes Jasmijn

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi, zou je mij het patroon ook willen bezorgen?

    BeantwoordenVerwijderen