woensdag 26 januari 2011

Nesteldrang (5): geheugensteuntje

BoobieTag

Dit lintje gaat rond je bh-bandje en dient als geheugensteuntje om te onthouden welke kant aan de beurt is. Handig ding denk ik! En zo gemaakt!
  1. Kies een mooi lintje.
  2. Meet af rond je bh-bandje hoe lang je 't wilt (hou er rekening mee dat bandjes van borstvoedingsbh's vaak iets breder zijn)
  3. Knip de uiteindjes schuin af en sla een drukknoop erin. 
Klaar!

En 't is eens iets anders dan de haarelastiekjes of de veiligheidsspelden he.

Zo'n Booby Tag is ook te koop natuurlijk, in babywinkels of online.

17 opmerkingen:

  1. eens nijpen volstond altijd wel bij mij, de volste is dan aan de beurt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee. Leuk kraamkadootje voor mijn schoonzusje! Ik heb die periode zelf helaas al een tijdje afgesloten (maareh een keer 20 maanden en een keer 30 maanden aan mijn twee jongsten tweeling ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vergeet dat te verhangen!
    Het enige wat bij een luie moeder gelijk ik werkt is om maar één (wasbare) borstcompres te gebruiken en die van kant te wisselen. *bloos*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh en wordt trouwens bij "Nesteldrang (10)" de zoon geboren? :p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, dat heb ik bij de vorige twee ook niet nodig gehad ;)

    Maar deze keer wordt het natuurlijk nóg drukker en zal zo'n extra geheugensteuntje geen kwaad kunnen.

    Ik bewonder je nesteldrang, echt. Ik zit gewoon mijlenver achter... en ook in mijn hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Katrien, denk het niet, dat hij bij Nesteldrang 10 geboren wordt, dat is wellicht overmorgen ofzo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Maar ik vergat het telkens van plaats te veranderen. :-)
    Ik heb veel systemen geprobeerd, en wat uiteindelijk het meest effectieve was, was een armbandje met dikke kralen. Dat zat namelijk in de weg bij het voeden, zodat ik nooit vergat het van arm te veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ongelooflijk die energie van u, ben al benieuwd naar 6,7,8...
    Wat is dat trouwens van die papa-burgemeester hier opzij, dat is toch niet burgemeester als in Daniël Termont???

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha, dat is handig! De vorige keer had zowel Elise als ik een 'voorkeursborst', met als gevolg dat den ene groter was dan den andere :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hé, leuk, nog nooit aan zoiets gedacht of gezien.
    Ik probeerde het te onthouden....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. We zullen nog moeten zien of 't werkt, ik kan me goed inbeelden dat ik het vergeet te verhangen. De eerste dagen had ik toch vaak echt moeite om me te herinneren welke borst het nu weer was, op de duur voel je dat wel maar in 't begin toch nog niet.

    @hotelmama: dat is de aparte humor van mijn jongste dochter. Haar papa is hélemaal geen burgemeester natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Katrien: geen idee of ik aan 10 geraak... nummer 6 komt er nog aan en dan begin ik te kuisen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, en normaal ben ik de laatste om reclame te maken, maar als je op zoek bent naar mooie borstvoedingslingerie en/of kleding is de winkel van boobs 'n burps in Dilbeek echt een aanrader. Voor ons was het ook een eindje rijden, maar hun aanbod is echt nergens anders te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah, ik dacht al aan een toneel of wijkburgemeester ofzo. Wat een humor voor een kleuter, dat belooft ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ma zo goed gevonden, ik heb mijn drie kids elk een jaar gegeven en verstrooid als ik ben wist ik het vaak niet meer met als gevolg, één kant overgewicht, spannend ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, ik vergat dat altijd, en maar nijpen, dat voelde allemaal hetzelfde.
    Eens je vertrokken bent merk je het wel als de andere aan de beurt was.
    Ik heb het ook met een armbandje geprobeerd, maar dan zat ik heel de tijd te denken of ik dat armbandje wel verwisseld had.

    BeantwoordenVerwijderen