donderdag 12 februari 2009

Pim & Pam

Ik stel aan u voor: Pim & Pam!

monkeybusiness

Deze slungelaapjes zijn onze allernieuwste huisgenoten. Pim is een grijzige streepjesaap die rinkelt bij het knuffelen. Hij is nogal behendig met zijn lange benen en dito staart. Hij slaapt het liefst in Lili's armen. Pam is Pims liefje, lekker rozig kruipt ze graag rinkelend tegen Stella aan. Ze moeten nog wel een beetje opgevoed worden want ze durven wel eens in ons huis rond te slingeren. De deugnieten!

Pam
Pim

Beide aapjes zijn gemaakt van een paar Hema-sokken. De tutorial vind je hier en hier. Het is echt absoluut niet moeilijk! Ik gebruikte kniekousjes voor kinderen in de grootste maat, Pam is een maatje kleiner dan Pim. In de handleiding werd volgens mij een damespaar gebruikt maar ik vond geen leuke daarin. Doordat ik kniekousjes gebruikte zijn de ledematen allemaal slungeliger geworden, maar dat vind ik net zo leuk! Voor de oogjes gebruikte ik drukknoopjes. In hun buikjes zit een belletje. Dat stak ik eerst een plastieken kindersuprise-ei, anders rinkelt het niet. Ongelooflijk hoelang ik daarover gedaan heb! Een belletje los in de buik rinkelt niet omdat het gedempt wordt door de vulling. Een belletje in een plastieken ei ook niet want het geluid wordt gedempt door het plastiek. Een belletje in een plastieken ei waaruit stukjes zijn gesneden rinkelt wel!!! Jochei! Waarschijnlijk bestaat er een hele simpele truc... Eenmaal af bedacht ik dat het misschien leuker was geweest als er ijzerdraad (kindvriendelijke uiteraard) in hun staartjes had gezeten...De vulling kocht ik ook in de Hema, ik heb nog niet zolang door dat ze daar ook wat basic-naaistuff verkopen, en het is pakken goedkoper dan van Veritas! Het patroonpapier is erg goed, de biais moet ik nog proberen.

Edit: ondertussen vond ik hier een rammelbelletje speciaal gemaakt om in knuffels te verwerken.

7 opmerkingen:

  1. Super gewoon de aapjes
    Ja ik kom hier regelmatig eens piepen
    En eindelijk na al dat piepen heb ik al mijn moed samen geraapt en ook door veel aanmoediging van manlief die het beu was om steeds te moeten horen hoe super jullie werkjes zijn
    Begin ik aan mijn eerste kunstwerk kussens maken voor amber haar kamer
    En als dat meevalt dan begin ik met de aapjes
    Grtjes Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wijs wijs wijs!!! Bij die onderste foto vraag ik me echt af wat de lengte is van die benen, een meter of 3?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pimmeke heeft erg lange benen inderdaad! Kan 'm niet meten, krijg 'm niet afgepakt van zieke Lili ;-)Maar hij is gemaakt van een kinderkousje he, een kniekous weliswaar, en heeft dus een staart van zo'n 40cm schat ik, zijn benen zijn even lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo leuk!
    is echt tof om te zien hoe iemand zonder opleiding/ervaring zo'n toffe dingen kan in elkaar flansen!

    ik denk dat je er een fan bij hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bijzonder grappig en vertederend mooi...die ga ik zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne winkel die Hema! Leuke aapjes! Om leuke dingen te maken is het meestal een kwestie van gewoon doen. Wat een leuke foto van je dochters met die roze laarsjes! Ik zet je bij mijn blogs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een oplossing voor al mijn eenzame sokken!

    BeantwoordenVerwijderen