vrijdag 15 februari 2013

Vogelbroekje

Er zijn mensen die nog kunnen naaien met twee hernia's, ik had gehoopt dat ik daarbij was. Ik heb geprobeerd maar het ging effenaf niet. Hargl. Gelukkig hebben de kinderen nog wel wat handgemaakte spullen die nooit de lens zagen.

De vogelbroek dus. Die maakte ik een paar maand geleden al, en eigenlijk was het een mislukking.

vogelbroekje

Ik had een schoon patroon gezien van een zeemansbroekje in de Knippie (ik pluis nog uit welke precies, al van lang geleden). Ik dacht er eventjes een voering in tricot in te steken zodat het een warme broek werd. Maar het werd een ramp. Ik snapte geen hol van de werkbeschrijving hoe je de zeemanssluiting maakt en ik was toen ook compleet vergeten dat ik ook dit patroon bezit met wellicht de perfecte geïllustreerde uitleg erin.Tof. Effenaf.

vogelbroekje

Dus ik knipte de tricotvoering eruit, ik knipte de tailleband met mysterieuze zeemanssluiting eraf en zette er in de plaats een good old tricotband aan. Hehe. En toen hadden we een broek.

vogelbroekje

In dit tijdelijke huis zijn er maar een paar plekjes waar de lichtinval én de achtergrond ok is om foto's te maken. Niet zo raar in een huis waar de verhuisdozen niet worden uitgepakt. En dus werd het peuterke eenmalig toegestaan op een salontafeltje te poseren. En content dat hij was!

vogelbroekje

Ontmoet woeffie en tuta. Het schaapke was eigenlijk al aan zijn middagdutje toe.

vogelbroekje

17 opmerkingen:

  1. Allez gij, bij ons worden foto's altijd op het salontafeltje gemaakt.
    En ik vind dat geen mislukking zunne, wijze broek, effenaf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Astor is zelfs als hij niet op de salontafel staat geregeld een gevaar voor zijn eigen leven, we tarten het lot niet ;-)

      Verwijderen
  2. Toch verschrikkelijk hoe je deze tijden naar een plekje zon in huis snakt he.... Wel leuk broekje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het broekske schoon, maar was eerder gefocust op uw rugproblemen. Twee hernia's en drie kinders én een uit-huis-werkende man? Spreek uw netwerk ginder maar genoeg aan, zodat ge wat kunt rusten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lang Leve boordstof voor gemakkelijke broekjes! Ook goed voor de potjestraining binnenkort!
    En veel beterschap met de rug... daar is mijn lompe buik niets tegen voor de moment...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zoon staat er geweldig mee. Dat hij er veel mag van genieten, chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een geweldig broekje, zit hem als gegoten, zo zie je maar, het moet niet steeds een super ingewikkeld patroon zijn om succes te hebben!
    Prachtig!
    an
    aka: jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aj aj aj, twee hernia's? Wreed ambetant! Mooi broekje alleszins. Hopelijk voel je je snel weer beter, zodat we hier nog zo'n mooie dingen kunnen zien passeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Twee hernia's? Ochere, verzorg je maar goed dan. Dat terzijde, het gaat natuurlijk over het broekje, dat ik effenaf geweldig tof vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. aaiisschh! 2 hernia's ! Maar leuk broekje ! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een geweldig schone broek heeft hij! Ik wist niet dat dat vogelstofje ook in ribbels bestond. Soigneer jezelf - of vooral.. laat je in de watten leggen! Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen