maandag 4 februari 2013

tuub


TUUB mobiele fietsherstellingen in Gent


Het begon jaren geleden al, zijn passie voor fietsen. Niet alleen het rijden maar ook het geknutsel eraan, de liefde voor de mechaniek. Mettertijd escaleerde ook het aantal stalen rossen dat op zijn naam staan. Ik ben ondertussen de tel kwijtgeraakt eerlijk gezegd. Recht evenredig groeide zijn kennis en handigheid, en dat kreeg hij begin december ook te zien op zijn puntenbriefje van de centrale examencommissie. De fietsenmaker van mijn dromen woont dus in mijn huis. En amai, zo fier dat ik daarop ben!

TUUB mobiele fietsherstellingen in Gent


Nu heeft u ook wel geluk zeg!

TUUB mobiele fietsherstellingen in Gent

Eindelijk kan hij combineren waar hij zoveel plezier in vindt:  fietsen én eraan sleutelen!

TUUB Mobiele fietsherstellingen Gent

De bakfiets zelf is een Bullitt cargo bike, hij heeft de fiets helemaal zelf opgebouwd. De werkbank is gemaakt door deze vriend, net als het logo. Sjiek he!

TUUB Mobiele fietsherstellingen in Gent


Tuub is uw fietsende fietsenmaker! Met zijn bakfiets komt hij langs bij u thuis of op uw werk om uw fiets te herstellen. Al het nodige materiaal brengt hij mee in zijn rijdende werkbank. Zo is uw fiets snel weer rijklaar. Comfortabel én goed voor het milieu!

Meer info is te vinden op de facebookpagina van Tuub. De website is nog even onder constructie.

TUUB Mobiele fietsherstellingen in Gent


Hoe werkt het? Maak een afspraak op 0485/54.28.19.
Tuub rekent 5 euro verplaatsingskosten en de gebruikelijke tarieven voor werkuren en onderdelen.
De actieradius: 9000 Gent + 9030 Mariakerke + 9032 Wondelgem + 9040 Sint-Amandsberg + 9050 Gentbrugge + 9050 Ledeberg.

TUUB Mobiele fietsherstellingen in Gent




57 opmerkingen:

  1. Respect. Ik vind dat ontzettend knap als iemand zichzelf kan/durft heroriënteren.
    Proficiat. Het nummer is opgeslagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whow, schitterend! Tof idee en mooi uitgewerkt. Ik denk dat-ie niet tot Aarschot bolt maar wens hem in 't Gentse alle succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zalig!! Voor zoiets zou ik in Gent willen wonen, jammer dat ik hier in mijn huis zo gelukkig ben, hehe ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was dat daarstraks op radio 1? Het ging over beginnende ondernemers en ik hoorde iets over een mobiele fietsenmaker én ik moest aan jou denken en nu verschijnt dat hier. Geweldig idee! Zou in Leuven ook mogen bestaan :-). (want hoe irritant is het om naar de fietsenmaker te gaan met je fiets, die daar achter te moeten laten en dan op één of andere veel tijdrovendere manier terug thuis te moeten geraken)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sjapo! Ik zou ook glimmen van trots met zo'n fietsenmaker in mijn huis! Ik duim voor veel platte tubes! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof! Veel succes ermee :)
    Vanaf nu dus een zelfstandige wederhelft in huis? Of combineert hij het nog met zijn andere/vorige job?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij blijft ook nog een beetje lesgeven.

      Verwijderen
    2. Hier werkt 't lief in Sint-Denijs-Westrem, voor een bedrijf dat fietsen sterk aanmoedigt. Misschien kan hij zijn actieradius nog net iets vergroten?
      'k Heb de link naar dit bericht in elk geval doorgestuurd naar hem, misschien kan er ergens een 'jaarlijkse overeenkomst' gesloten worden ofzo...

      Verwijderen
    3. Dat is super! Daarin heeft hij zeker interesse! info@tuub.be

      Verwijderen
    4. Ik zal het mailadres ook doorsturen ;-)

      Verwijderen
  7. super! wens hem veel succes maar vooral veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw! Super zeg! Heel veel succes gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Misschien ook wat reclame maken op http://www.gentfietst.be/thuisherstel ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anoniem is me voor. Ik zou dit zeker ook doen! Veel succes aan de hubbie!

      Verwijderen
    2. Absoluut! Daar wordt aan gewerkt ;-)

      Verwijderen
  10. super goei idee! Komt hij ook tot in Antwerpen?? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo tof jong ! (zag laatst zo'n reportage van een fietsende fietsenmaker in BXL, die had veel succes !)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Proficiat! Ik zal wat reclame maken bij mijn zus en nicht. Die fietsen allebei in Gent rond.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wauw, hij doet het echt! Sjiek! Heel veel succes gewenst en vooral genot!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. In Wevelgem rijdt er ook zo'n Bullitt rond, daar kan je dus blijkbaar nog veel meer mee doen! Echt super! Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super! Blij dat ik het juist geraden heb :-), want ik denk inderdaad dat dat wel een gat in de markt (in Gent) is. Goeie zet, dat zou hier ook zo mogen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, zo tof!
    Weeral een gat in de markt dat gedicht is se!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig plan, hij zal handen tekort hebben die Meneer Tuub! Tot Aarschot is waarschijnlijk wat ver, jammer ... Toch altijd een gedoe hè, om een kapotte fiets bij de fietsenmaker te krijgen en dan ook weer thuis te geraken. Ingewikkeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. aha! dan worden wij in de toekomst zeker klant, want onze huidige fietsenmaker stopt er binnenkort mee. En het mobiele idee vind ik super! want tegen dat onze bakfiets bij de fietsenmaker geraakt (en jijzelf weer terug) gaan er snel een paar weken voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat stoer! Jammer dat ik in Nederland woon.....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nog een reden erbij waarom ik in Gent wil gaan wonen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Begrijpelijk, maar als alle toffe mensen met een visie in Gent gaan wonen, wordt Gent gewoon een nog groter eiland. We moeten de andere steden misschien gewoon 'vergentsen'?

      Verwijderen
  21. Moest ik nu regio Gent wonen, hij kreeg morgen al een belletje. Verdomde platte band!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fantastisch initiatief! Intussen zijn de gegevens verstuurd naar mijn Gentse zus...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik weet wie ik moet bellen als onze arme fietsjes die buiten moeten slapen, weer eens noodlijdend zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Als den tuub ooit naar actieradius mechelen of vilvoorde verhuist,laat weten aub !
    Ik heb drie schoolfietsende kinderen en heb een abonnement in onze fietsenwinkel....

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super tof! Ik heb ook zo een fietsenprutserverzamelaar in huis. Dit ga ik hem zeker ook eens laten lezen ;-)
    Nog veel succes voor Tuub. Dit is toch puur genieten he.
    groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super idee zeg! Wens hem maar heel veel succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Super seg! Hopelijk volgen er nog veel andere steden. En knap dat hij ervoor durft gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Waauw! Geweldig! Een driedubbelwelgemeende succes ermee!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik ben onthaalmoeder(Gentbrugge) en toch wat van "mijn" ouders komen met de fiets,ik geef hen de gegevens door.
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik had het ook al gezien bij Fietsbult en Low Impact Man, maar had niet vermoed dat jouw vorige post daarnaar verwees. Chique! Ik heb ooit een flyer gekregen van een concurrent in Gent, maar ben die uiteraard verloren. Tuub klinkt goed! Alle succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super! En zo herkenbaar zowel de fietsverhoudingen in het gezin man versus rest als de kriebel in vingers van man om te sleutelen en prutsen aan fietsen. Deze post zal hem laten 'kwijlen'.
    Dus héél véél succes! Verspreid het fietsvirus verder. De wereld zal zoveel mooier zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo tof zeg! Jammer dat wij niet binnen de actieradius wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Eindelijk een alternatief voor die vieze fietsenmakers van de Steendam.
    Een gesprek aldaar:
    "Meneer, kan je mijn band eens oppompen?"
    "Koop u een pomp, hé, juffrouw!"

    of
    "Meneer, er is een stukje gebroken, kan u dat vervangen...?"
    "Uw fiets die komt niet van hier zeker..."

    Hiep hiep voor de mobiele fiets!!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dit moet fantastisch zijn voor hem, met plezier gaan werken is wellicht een feit voor hem; Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Tof idee! Ik maak alvast reclame!
    In elk geval deed uitin9050 dat ook al deze morgen op FB, is ook een goeie reclame.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heel veel succes met dit geweldige initiatief! Geen zin om naar de Noorderkempen te verhuizen?

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Geweldig bedacht! Hopelijk gaat het heel goed lopen. (nou ja, figuurlijk dan)

    BeantwoordenVerwijderen