woensdag 13 maart 2013

Doilyslinger met wat fluo

Doilyslinger met wat fluo

Làng geleden hier gezien en ervoor gevallen als een blok. Met ons nieuwe huis in het vooruitzicht krijg ik zo'n goesting om het strakke van een nieuwbouw alvast een warme toets te geven. Deze slinger zal daar zeker voor dienen.

Doilyslinger met wat fluo

Doilyslinger met wat fluo

De doilies (vertaald is dat onderzettertje ofzo, wat oneerbiedig voor zo'n schoon lapje handwerk!) komen allemaal van de kringloopwinkel. Ik knipte ze allemaal middendoor en stikte telkens zo'n halve doily tussen de fluoroze biais. Een gouden tip voor als u het zelf ook wil proberen is alweer Wondertape! Zo plak je de doily gewoon tussen de biais en moet je je tijdens het stikken niet druk maken of elk gaatje en haakje wel schoon mee tussen de biais zit. En zo kan je ook gemakkelijk eerst alle doilies op gelijke afstand van elkaar (ik nam 15cm tussen elke doily) van elkaar tussen de biais plakken.

Doilyslinger met wat fluo

12 opmerkingen:

  1. Prachtig, ik maakte ze ook al maar heb wel hééél lang moeten verzamelen in allerlei kringloopwinkels ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schoon schoon! ik moet dringend eens van die wondertape gaan halen denk ik want ik vloek steeds op die vlaggenlijntjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja! Super ook met dat fluo accent!
    En veel sneller klaar dan de 9 meterige vlaggelijn dat ik ooit maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Stien,

    Wat een leuk idee.... ik had destijds heel veel van die dingen en wist niets beters te doen dan er losse kragen en broches van te maken. Dit was ook heel leuk geweest.

    groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk! Hier nog steeds een actieve bomma die die dingen nog maakt voor de kleindochters :) ik heb een doos vol! ma zolang de bomma leeft krijg ik het nie over mijn hart die dingen in 2 te knippen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof alternatief voor de klassieke slingers! super.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik maakte ze ook al, zo'n 80 m voor het schooltoneel. De fluo biais is een leuke toets.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben er nog voor aan 't sparen. Voorlopig is de voorraad nog niet groot genoeg :-) Schoon hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik was ook meteen verliefd op mamasha's slinger :-) De jouwe doet me er alleen maar weer aan herinneren dat ik mijn meme eens moet vragen of ze niet een paar van haar vele doilies kan missen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuk idee! ik ben fan!! :)

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen