zondag 17 maart 2013

Alice in Wonderland

Ook ik mocht al eens piepen in Homemade Mini Couture en ziet eens wat een pracht!

Alice in Wonderland

Eindelijk wordt mijn honger naar uitdagender patronen gestild! Dat gecombineerd met veel klasse en stijl (gelijk we van Little Miss Y gewend zijn) én het feit dat ik echt net nu een jasjespatroon nodig had is echt een schot in de roos! Oh ik maak zo graag jasjes!

Alice in Wonderland


De jas heeft veel prachtige details! Pofmouwtjes bijvoorbeeld.

Alice in Wonderland

En een speciale rugpas.

Alice in Wonderland

Oh en ziet die manchetten en die zakken!

Alice in Wonderland

Ik gebruikte Trèfle -Alice in Wonderland- van Kokka, de voering is Chartreuse allebei van bij Vermiljoenshop. De polkadotjes komen van bij de Turk. De oudroze knopen komen van een rommelmarkt. De naden zijn doorstikt met gouddraad. Scoren!

Nieuwe jas en nieuwe fiets

Een nieuwe jas én een nieuwe fiets!

Nieuwe jas en nieuwe fiets

Nieuwe jas en nieuwe fiets

Een Minerva van dertig jaar oud, met veel liefde en oog voor authenticiteit opgemaakt door haar vader.

Nieuwe jas en nieuwe fiets

Nieuwe jas en nieuwe fiets

53 opmerkingen:

  1. heel mooi gedaan...ik zit ook te wachten tot haar boek uitkomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer knap model! Nog niet voor hier, denk ik: ik heb dikkertjes en die zien er met pofmouwen helaas uit als kleine bodybuilders. Maar voor jouw ranke Stella is het echt wondermooi, hele toffe stofkeuze ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De mooiste jas die ik ooit zag!
    En de fiets is natuurlijk ook niet mis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Prachtige stof en een geweldige jas met originele details!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt... Wauw! Zowel jas als 'nieuwe' fiets! Ik kijk nu al uit naar volgendeweek!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai Stien, da's echt knap. Die gaat hier ook nog van onder de machine rollen!
    De fiets is zalig. Stien heeft ook een Minerva...helaas een 'nieuwe'. Dees is supercool.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig. En wat een mooie fiets. Een trotse dochter zie ik hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. waauw prachtig!! en ook de fiets, ben ik zelfs een tikkeltje jaloers op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben ik jaloers op jullie, testers ;) Stella ziet er ongelooflijk stijlvol uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach wat ziet dat er toch prachtig uit, zowel jas, fiets en trotse dochter!

    groet, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een fabuleuze jas en dito fiets! Go Stella!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldig jasje! Kwam ergens anders ook al zo'n leuk patroontje tegen. Ga dat boek zeker kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als dat geen prachtig plaatje is. Waw!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, ze staat er prachtig mee! Zo'n leuke fiets zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoe schitterend is dit ! Moeder zorgt voor de meest unieke jas die ik ooit gezien heb en vader voor een stralende fiets !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige jas! En hij staat haar geweldig! Ik ben jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. WOW!! Dit is inderdaad wel echt scoren!! Ongelooflijk schoon, zowel het jasje, de stofjes, als het model erin :-) Oh ja, en de fiets ook! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow, staat haar echt prachtig! Je stofkeuze is ook super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. How zeg. Zo schoon! Stella staat er prachtig mee.
    En die fiets, hoe heerlijk. Minerva,..., doet me terug denken aan de radio zender waar mijn grootouders steevast naar luisterden: aha aha aha, Minervaaaaaaaa.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ow, wauw! Jas én fiets zijn beeldschoon. 't Is dat ik net aan de Ottobre-kleuter-trenchcoat ben begonnen, maar anders....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. goh: WAW ... da's t enige wat er in me opkomt!
    op naar het boek zou k zeggen ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waw Stien, een plaatje! Die jas is idd. prachtig, al die details... En je koos er een heerlijk mooie stof voor. Ik kijk zo hard uit naar het boek! En <3 de fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw wat een mooie details heeft die jas! Ik ga het boek zeker op mijn verlanglijstje zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super, die jas, en inderdaad: op naar het boek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja lap, ik heb geen honger naar een uitdagender patroon, wat nu?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Keigoed want er zijn heel wat saaie patronen zelle! Ik denk nu wel dat deze jas zowat het meeste werk is van alle patronen in het boek.

      Verwijderen
    2. Het is zo ver: het kind heeft een jas nodig en ik durf bijna niet te starten!

      Verwijderen
  26. Wow wat een onwijs mooie jas!! Ik durf bijna niet aan de mijne te beginnen, dat kan ik nooit... Ik heb dan toch een drempel over te gaan, terwijl ik al vaker jasjes naaien. Maar ik ga binnenkort aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je dochter is gesteld, prachtige jas en toffe fiets!
    Laat de lente nu maar komen!!!!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. prachtige dochter, prachtige jas en prachtige fiets! En ik wil ook dat boek :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. oke, verkocht! dat boek moet ik zeker hebben. prachtig, prachtig, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. bangelijk! Het boek stond al - en staat nu dus zeker - op mijn verjaardagslijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. olalala! supermooi zeg! en die fiets is ook super!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  32. kan jij mij zeggen hoe de maten uitvallen in deze boek .
    ik wil hem ook kopen maar mijn dochter is al 11 maar wel fijngebouwd .
    welke leeftijd ; grootte ,... heeft jouw dochter .
    wat een prachtige jas !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stella werd net 7 en heeft in confectie maat 128-134, vooral 134 tegenwoordig. Ik maakte maat 8 jaar en past perfect!

      Verwijderen
  33. prachtig jasje! ik ga toch eens moeten overwegen om dat boek te kopen denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. She is very pretty, it's perfect. I love the print and the color

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een prachtige jas! Heel mooi gemaakt!

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  36. AH geweldig zeg! En dat fietsje ook, die wil ik zelf ook wel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een pracht van een fiets!En je dochter in haar mooie nieuwe jas is ook een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Kan je hier ook een echte winterversie van maken denk je? En welke stof neem je dan best?

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Graag sluit ik mij aan bij bovenstaande vraag...
    Het boek heb ik al een tijdje en ligt voor mij, welke stof raad je aan voor de winter? En hoeveelheid stof voor het patroontje voor 3 jaar. Hopelijk valt dat niet te groot uit, dochter wordt 2 maar draagt 98.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ja hoor winterversie kan ook. Hoe maat 3 jaar valt weet ik niet, en ook niet hoeveel stof je ervoor nodig hebt. Het is niet mijn boek. Ik vond dat deze jas mooi op maat viel. Ik maakte al winterjasjes van zwaardere katoen/canvas die ik dan met wattine voerde, maar ook al van dikke ribvelours en gekoookte wol. Persoonlijk vond ik de gekookte wol het aangenaamst om te verwerken en ik denk ook dat het de warmste jas is die ik al maakte.

    BeantwoordenVerwijderen