dinsdag 9 juni 2015

Zadel op stang en #korteritten-prijs

Ik ben wellicht niet de enige die met wat weemoed terugdenkt aan die heerlijke fietsritjes met een kleine uk in het kinderstoeltje vooraan. Hoe heerlijk was die verbazing bij het zien van de koe in de wei, dat immer wijzende vingertje naar de brommers en de auto's rondom ons en de luchtige gesprekjes over koekjes en chocolade op de fiets! Astor is al een hele tijd te groot voor zo'n kinderstoeltje vooraan, hij is gewoon nog steeds een reusje. Het goeie nieuws is dat er een hele simpele oplossing voor bestaat: Zadel Op Stang!

Zadel op stang


Zadel op stang

Ik zag deze stoeltjes jaren geleden al in Amsterdam. Ook in Berlijn en in Leuven bijvoorbeeld rijdt zowat elke ouder met oudere kinderen (het kan een gewicht tot 40kg aan) met zo'n zadeltje rond. Hier in Gent zijn ze eerder zeldzaam. Allez nu! *

Zadel op stang

Zadel op stang

Het is enorm praktisch want je houdt je bagagedrager vrij voor fietstassen of nog een ander fietsstoeltje of eender welke andere troep je wilt vervoeren. Het maakt mijn wondermooie Achielle lichter en ik vind 'm veel mooier zo dan met een ander stoeltje. Het ding scoort dus hoog bij mij!

Zadel op stang

 Zadel op stang

Zadel op stang

Jaloers? Op mijn zadel-op-stang? Of op mijn Achielle? Of op dat zàlige Brookszadel van mij (man dat is echt een cadeautje voor uw poep!)? Of heb je nog wel andere fietsspullen op je wish-list staan? Of een dringende fietsherstelling nodig? Als je met onze blogchallenge meedoet met #korteritten dan maak je kans op een cadeaubon van 25€ van Tuub!

Ah en ik wil ook toch nog efkes zeggen dat wij allemaal geweldig goed bezig zijn zeg met die korte ritten!

Zadel op stang


*Tuub verkoopt en installeert deze zadeltjes. Er bestaan verschillende modellen, het hangt een beetje af van je fietsframe wat de kostprijs ervan is en of de installatie mogelijk is. Meer info bij den Tuub dus he, ahja!

23 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Liefde is altijd mooi als je met de ware persoon, jij en ware minnaar. Ik ben Mayruris Camplelo Mijn vriendje heeft brak met mij en ik was eenzaam, dus ik was gericht op een zeer vriendelijke en grote spell caster Dr ADELEKE die me hielp om terug te brengen mijn minnaar naar mij en hij vroeg me voor 340 euro voor de items die nodig zijn voor de spreuk en vandaag ben ik met hem nu en we zijn gelukkig samen. Ik ben erg dankbaar voor wat je hebt gedaan voor mij Dr ADELEKE u e-mail hem aoba5019@gmail.com of Whatsapp me via +27740386124.

      Verwijderen
  2. Oh, had ik dat nu eens een aantal jaar geleden geweten! Dat ziet er zo zalig uit. F zat hier in zo'n klassiek fietsstoeltje (ook vooraan), maar om die daar uit te krijgen... een hels werk. Ik word een beetje week als ik denk aan al die keren dat ik mijn neus in zijn kruintje heb geduwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er iets handig uit zeg!! Hier tegenwoordig al een hele tijd alle ritjes met een fietsstoetltje vooraan en eentje achteraan, maar de jongste begint wat groot en zwaar te worden voor dat voorste stoeltje, dus ik brak m'n hoofd al over een nieuwe oplossing, bv. Zo'n stang voor achteraan met een fietsje eraan, maar dat kan dan misschien weer niet in combinatie met de achterste fietsstoel, enz... Dit zou precies wel eens een goeie oplossing kunnen zijn :-) en ik ben sinds gisteren lid van jullie blogchallenge groepje op de korteritten, joepie! Vandaag vertrek ik wel op citytrip (ook joepie!), dus enkele dagen geen ritjes, maar ook niet met de auto :-) ik vul dan in dat het een dag is met alle korte ritten met fiets of te boet, hopelijk os dat juist...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zeg .... ik vind dat nogal moeilijk met mij korte beetjes dus wij kochten een bakfiets. ..ook zalig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super al die aandacht voor de korte ritten....ik zelf probeer al een jaar of 5 heel frequent de fiets te nemen. Wij wonen vlakbij Gent! Zelfs als het regent, wij hebben alle 5 (3kids) goede regenkledij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super al die aandacht voor de korte ritten....ik zelf probeer al een jaar of 5 heel frequent de fiets te nemen. Wij wonen vlakbij Gent! Zelfs als het regent, wij hebben alle 5 (3kids) goede regenkledij!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een leuvense fietsenhandelaar verklaarde mij 10 jaar geleden voor gek, hij mocht zoiets niet meer verkopen omwille van de europese wet geving zei hij me.. Heb ik bij mijn ouders het stoeltje opgevraagd waar ik zelf nog opgezeten heb..

    Kindje van voor en kindje van achter.. ik kon niet anders..
    ik heb er van genoten maar ik moet eerlijk toegeven dat het voetje van mijn dochter ooit bij een scherpe bocht toch in het wiel beland is..

    Ondanks de riempjes.. ben blij dat ze degelijke schoenen aanhad, want die schoen was helemaal vernield.. gelukkig zonder al teveel lichamelijke schade. (de spaken waren uit mijn wiel)

    dus .. ik zou zeggen.. vraag toch maar een stevige beschermkap op uw voorwiel, want zo overkop gaan, ge neemt het uzelf daarna serieus kwalijk..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. maar kan je dan nog wel makkelijk op en af je fiets? ik vond het toch gevaarlijk als ik plots moest remmen met dat stoeltje vooraan.

    tegenwoordig fietsen onze 3 kinderen zelf (tss 5 en 7 jr). goed voor het milieu, maar slecht voor mijn hart!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op- en afstappen is wat wennen maar je wordt dat snel gewoon. Ik kan ook altijd met een voet aan de grond voor dringende stops

      Verwijderen
  9. Op zo'n stoeltje zaten mijn zus en ik ook vroeger! Op de fiets bij grootvader, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zat vroeger ook op zo'n zitje. Ik vond dat zalig want ik zag alles. Vroeger was 't mijne rood zitje met blauw biesje rondom -of was 't omgekeerd?
    Groeten, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bestaat dat ook voor op een mannenfiets?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat ziet dat er gaaf uit zeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Moh, zo tof! Vanaf welke leeftijd is dat dan doenbaar? Want ons zoontje (van bijna 3) zit nu nog veilig vastgesnoerd met riempjes, en ik denk niet dat ik hem uitgelegd krijg dat hij stil moet blijven zitten. Ik denk eigenlijk niet dat ik hem dat ooit in zijn leven uitgelegd zal krijgen, maar da's nog iets anders...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moeilijk in te schatten voor andermans kind natuurlijk, maar Astor is net vier en dat gaat perfect! Hij rijdt ook al een hele tijd mee op onze onderwatertandem zowel op het zadeltje met trappers als zonder en dat gaat al de hele tijd prima!

      Verwijderen
    2. Ha, merci. Ik ge er hier eentje eerst evenwicht leren bewaren op zijn loopfiets om toch maar op veilig te spelen, en dan mag Tuub daarna mijn paarse bolide nog 's onder handen nemen :-)

      Verwijderen
  14. Ziet er super uit. Ik ben meteen naar de fietswinkel gereden, hier in Antwerpen, maar de fietsenmaker sprak me berispend toe dat zo'n zadeltjes verboden zijn in België... In Ndl en Duitsland mag het blijkbaar wel nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als je een kind vervoert op de fiets moet je een ingerichte zitplaats voorzien, een zadel op stang is duidelijk ingericht voor kinderen :-) http://www.lokalepolitie.be/5415/archief/726-kinderen-op-de-fiets.html

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn kinderen zaten er al op meer dan 25 jaar geleden, nooit iets mee voor gehad. De kinderen maakten wel altijd ruzie om wie er vooraan mocht en wie achteraan moest. :) Mieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Liefde is altijd mooi als je met de ware persoon, jij en ware minnaar. Ik ben Mayruris Camplelo Mijn vriendje heeft brak met mij en ik was eenzaam, dus ik was gericht op een zeer vriendelijke en grote spell caster Dr ADELEKE die me hielp om terug te brengen mijn minnaar naar mij en hij vroeg me voor 340 euro voor de items die nodig zijn voor de spreuk en vandaag ben ik met hem nu en we zijn gelukkig samen. Ik ben erg dankbaar voor wat je hebt gedaan voor mij Dr ADELEKE u e-mail hem aoba5019@gmail.com of Whatsapp me via +27740386124.

    BeantwoordenVerwijderen