zaterdag 17 maart 2012

Sandwiches!

Als er iets is waar mijn drie kinderen zot van zijn dan zijn het toch wel sandwiches (na de pot choco natuurlijk).
Tijd om het eens zelf te proberen, want eerlijk gezegd ben ik zelf niet zo'n grote fan van sandwiches.

Sandwiches!



Het recept komt van haar en is doodeenvoudig!


Sandwiches!


Recept voor ongeveer een 30-tal sandwiches:
Benodigdheden:
- 750 g (fijne) bloem
- 2 zakjes gedroogde gist
- 400 ml melk
- 50 g suiker
- 1 ei (voor in het deeg)
- 10 g zout
- 100 g vetstof (ik nam zachte bakboter)
- 1 ei (om de sandwiches in te strijken)


Hoe? Zo!
- smijt alles samen in de keukenrobot of in uw broodmachine en kneed. Hebt ge geen van beiden dan is het met de hand te doen.
- laat het deeg 40' rijzen
- vorm sandwiches en laat ze 40' rijzen
- strijk de sandwiches na het rijzen in met een geklutst ei
- bak de sandwiches 8' in een voorverwarmde oven op 230°


mmmmmm!!!


Keilekker! Echt!


mmmmmm!!!

32 opmerkingen:

  1. Mmm... heerlijk! Hier is dat ook populair, en het is opa die ze als de beste bakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. <3 Stella :-)
    En die sandwichekes zullen wel lekker zijn met een goeie laag choco :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ZALIG !!
    Ik wil ook !! MET een dikke laag choco !
    Dat receptje onthou ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmm, die zien er inderdaad lekker uit.
    Misschien moet ik het met dit recept eens proberen, want met het recept uit de handleiding van mijn broodbakmachine kwam ik echt nog niet in de buurt van een sandwich.
    Niet qua looks en niet qua smaak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. man, dat gij nog de fut hebt om te bloggen!
    maar ziet er inderdaad ZEER overtuigend uit! In tegenstelling tot mijn mislukte cake... weeral.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lijkt mij massa's werk, zo zelf sandwiches maken, maar zo lijkt het wel makkelijk eigenlijk. Misschien toch eens proberen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Merci voor het recept, ze zien er hééééééééééél lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. MMMhhh ... bedankt voor het recept, probeer ik zeker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och, dat klinkt niet eens zo moeilijk! Jep, dit probeer ik eens uit! Superlang geleden dat ik sandwiches van bij de bakker gegeten heb, want eigenlijk vind ik die niet zo lekker - maar zelfgemaakt is altijd beter he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hier ook grote sandwichesfans, dus het receptje zal komende week zeker uitgeprobeerd gaan worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze zien er overheerlijk uit, zou dat ook lukken met nep-melk? (wegens 2 zot-van-sandwiches-maar-daar-zit-keiveel-melk-in-dus-wij-mogen-dat-niet-eten-kindjes)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat weet ik niet, ik zou dat gewoon eens proberen!

      Verwijderen
    2. Met lactosevrije melk gaat het prima!

      Verwijderen
  12. Ziet er heerlijk uit. Dat receptje ga ik ook eens proberen. En dan niet met choco, maar met heerlijke jam ( of confiture zoals jullie zeggen ).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nice! Ik eet dat nochtans ook niet graag, van die witte hompen die zo op uw maag vallen. Maar deze zien er inderdaad wel lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo, het deeg staat al te rijzen! Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mmmh, 'swandfissen', daar weten ze hier ook wel weg mee... Binnenkort eens testen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mjam! (dit moet je dus niet gaan bekijken om 9 uur 's avonds, want dan ren je naar de kast om die leeg te eten :-), weet ik nu uit ervaring :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mmm heerlijk en dan die geur van het bakken.....heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geen sandwich-fan, maar ik heb dit recept vanmiddag uitgeprobeerd en inderdaad: keilekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. dat ga ik zeker eens proberen, hopelijk een groot succes bij mijn twee kleine sandwich-fans

    BeantwoordenVerwijderen
  20. vraagje: zijn het zakjes gist van 7 of 11 gram? Hier liggen nl twee soorten in de kast...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ze zijn zalig
    en ideaal ik vervangen de melk door rijstmelk en eidnelijk mocht mijn spuwerke ook eens een zacht broodje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Allesbehalve keukenprinses zijnde vond ik deze sandwiches er zo lekker uitzien dat ik het toch eens wou proberen. Voor mij is "gooi alles bij elkaar en kneed" niet genoeg uitleg want ik deed het zo maar dacht dat een paar minuten kneden tot alles gemengd is genoeg was. Ik vond het al raar dat dat boeltje niks rees en dat ik er maar 12 uitkreeg ipv de beoogde 30. Lekker waren ze wel, maar zwaar^^ Wat hebben we heleerd vandaah? Juist!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hmm, heerlijk tijdens de paasbrunch vorige zondag (en zoveel complimentjes!): bedankt voor het recept! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. superheerlijk! danku om dit recept te delen!

    BeantwoordenVerwijderen